مگر ما در برداشت‌های دینی خطا نمی‌کنیم؟
کد خبر: 3683023
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

مگر ما در برداشت‌های دینی خطا نمی‌کنیم؟

گروه شبکه اجتماعی: آخرین پست کانال تلگرامی حجت‌الاسلام زائری، به مطلبی از حجت‌الاسلام سید حمید حسینی در دفاع از عقل با عنوان «مگر ما در برداشت‌های دینی خطا نمی‌کنیم؟» اختصاص پیدا کرد.

مگر ما در برداشت‌های دینی خطا نمی‌کنیم؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آخرین پست کانال تلگرامی حجت‌الاسلام زائری، به مطلبی از حجت‌الاسلام سیدحمید حسینی در دفاع از عقل با عنوان «مگر ما در برداشت‌های دینی خطا نمی‌کنیم؟» اختصاص پیدا کرد که این مطلب در نسخه جدید ماهنامه خیمه نیز به چاپ رسیده است. متن این پست به شرح زیر است.

مگر ما در برداشت‌های دینی خطا نمی‌کنیم؟

«به‌محض اینکه به این بزرگواران بگویی مگر سخن علمی را بدون بهره‌گیری از روش‌های همان علم می‌توان رد کرد؛ می‌گویند دانش بشر خطاپذیر است. البته که نمی‌توان علوم بشری را صد درصد درست دانست؛ ولی این علوم همان‌قدر خطاپذیرند که در روش‌های فقهی و مانند آن، امکان خطا وجود دارد. مگر ما در مسائل فقهی‌ و برداشت‌های دینی خود خطا نمی‌کنیم؟ مگر این همه علما فتوای‌شان عوض نمی‌شود؟

شما یک آیه در قرآن یا یک حدیث پیدا نمی‌کنید که عقل را تحقیر کند یا گفته باشد که عقل ناقص است، به آن گوش نکنید، بلکه همه‌جا دعوت به تعقل و تکیه بر عقل شده است. اما متاسفانه وقتی می‌خواهند عقل انسانی را تحقیر کنند می‌گویند نمی‌شود به عقل انسان‌هایی که به هوی و هوس آلوده شده‌اند اعتماد کرد؛ اما در پاسخ باید گفت مگر قرآن به همین انسان‌های هوس‌آلوده نمی‌گفت فکر کنید و طبق فکر و وجدانتان عمل کنید؟»

به گزارش ایکنا، ماهنامۀ خیمه را می‌توانید از باجه‌های مطبوعاتی و نیز فروشگاه اینترنتی nashrekheime.ir خریداری کنید و یا نسخۀ الکترونیکی نشریه را از پایگاه ‌اطلاع رسانی taaghche.ir دانلود و مطالعه کنید. همچنین می‌توانید از طریق سایت magiran.com مشترک نشریه شوید و نیز به آرشیو شماره‌های گذشته دسترسی داشته باشید.

captcha