«جامه پیامبر»؛ پاسخی به ابهامات درباره لباس روحانیت
کد خبر: 3683027
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۰

«جامه پیامبر»؛ پاسخی به ابهامات درباره لباس روحانیت

گروه ادب: یک نویسنده گفت: کتاب «جامه پیامبر» پاسخگوی شبهات و ابهامات درباره لباس روحانیت بوده و مخاطب آن عام است.

جمعه////«جامه پیامبر»؛ پاسخی به ابهامات درباره لباس روحانیت
حجت الاسلام والمسلمین مهدی مسائلی، نویسنده و پژوهشگر دین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره کتاب جدید خود با عنوان «جامه پیامبر» گفت: این کتاب درباره لباس روحانیت و آداب و مسائل مرتبط با آن نظیر بحث‌های حقوقی، آداب اجتماعی و شأنی است که برخی نسبت به کارکردهای آن آگاهی کافی ندارند به این معنی که برخی فقط به جنبه‌های اجتماعی و برخی دیگر به جنبه‌های معنوی آن توجه دارند.
وی افزود: در این اثر سعی شده به ابهامات موجود در این زمینه پرداخته شده و اقشار مختلف مردم نسبت به پرسش‌هایی که در این زمینه دارند، پاسخ داده شود؛ از این رو مخاطب این کتاب فقط طلاب و روحانیون نیستند و عموم مردم می‌توانند آن را مطالعه کنند.
مسائلی ادامه داد: در عین حال که سعی شده برخی مباحث تحقیقی و پژوهشی باشد، اما از زبان خشک پژوهشی پرهیز شده و زبان روانی دارد و خوش‌خوان است، البته در برخی موارد نیز مطالب نصحیت‌گونه از بزرگان آمده است، به همین دلیل می‌توان گفت که هم جنبه تبلیغی و اطلاع‌رسانی داشته و هم جنبه پژوهشی دارد.
وی با بیان اینکه پیش از این چندان به این موضوع پرداخته نشده است، بیان کرد: در این زمینه یکی دو اثر بیشتر وجود ندارد که یکی از این آثار مربوط به استاد محمد عالم‌زاده نوری با عنوان «لباس روحانیت» است و برخی جنبه‌ها در مورد این موضوع را انعکاس داده است که وی این موضوع را به پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی پیشنهاد کردند که کتابی در این زمینه نوشته شود و من را برای این کار معرفی کردند و خود وی نیز ارزیاب تحقیق بودند؛ از این رو کتاب «جامه پیامبر» از جهت مباحث گوناگونی که درباره لباس روحانیت تبیین شده، کتاب کاملی است.

این نویسنده در پایان یادآور شد: کتاب «جامه پیامبر» در دست چاپ بوده و به زودی از سوی انتشارات پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر می‌شود.

captcha