ضرورت تهیه پیوست‌های فرهنگی در انجام پروژه‌های عمرانی
کد خبر: 3683030
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تأکید کرد:

ضرورت تهیه پیوست‌های فرهنگی در انجام پروژه‌های عمرانی

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی بر ضرورت تهیه پیوست‌های فرهنگی در انجام پروژه‌های عمرانی در مناطق حاشیه‌نشین تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، مریم بیدخام در جلسه هم‌اندیشی استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در نواحی ناکارآمد و مناطق حاشیه‌نشین، اظهار کرد: بهره‌مندی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در مواجهه با مسائل و مشکلات نواحی ناکارآمد و مناطق حاشیه‌نشین ضروری است.
وی ادامه داد: تجربه سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی استان و همکاری با دستگاه‌های اجرایی را می‌توان تجربه‌ای موفق قلمداد کرد که در مقایسه با حضور بخش دولتی در برخی موارد به‌مراتب از کارایی و اثربخشی بالاتری برخوردار است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: برقراری ارتباط میان سازمان‌های مردم‌نهاد و دولت به‌ویژه در مناطق ناکارآمد شهری به فرآیند توسعه این مناطق کمک کرده و بر حوزه‌های تصمیم‌گیری‌ها به شکل مؤثری نیز تأثیر می‌گذارد.
وی از سازمان‌های مردم‌نهاد غیردولتی به‌عنوان مجموعه‌ای تأثیرگذار و کارآمد یاد و خاطرنشان کرد: که با فراهم نمودن زمینه‌های لازم حضور آنان در جلسات تصمیم سازی و تصمیم‌گیری، موجبات تقویت نگاه کارشناسی و شناخت دقیق از مسائل و مشکلات موجود فراهم می‌گردد.
بیدخام در خصوص ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، اولویت قراردادن پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی در انجام عملیات عمرانی در نواحی ناکارآمد و مناطق حاشیه‌نشین را عاملی مهم و تعیین‌کننده در ریشه‌کنی آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء شرایط زندگی در این نواحی برشمرد.
در ادامه ناصری‌فر رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی با تأکید بر استفاده از توانمندی سازمان‌های مردم‌نهاد بر استفاده از ظرفیت آنان در راستای پیشبرد اهداف ستاد بازآفرینی شهری تأکید کرد و افزود: باید برای تحقق برنامه‌ها از ظرفیت‌های سمن‌ها و از ظرفیت‌ها استفاده بهینه کنیم.

captcha