نبود مربی تا کمبود رحل و قرآن در مکتب‌القرآن رازبین/ استقبال گرم اهالی روستا از جلسات قرآنی
کد خبر: 3683032
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

نبود مربی تا کمبود رحل و قرآن در مکتب‌القرآن رازبین/ استقبال گرم اهالی روستا از جلسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر خانه قرآن مکتب‌القرآن روستای رازبین گفت: علی‌رغم همه کمبودها استقبال اهالی روستا از جلسات قرآنی خیلی خوب است.

فرخ یوسفی، مدیر خانه قرآن مکتب‌القرآن روستای رازبین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: از سال 91 مجوز فعالیت مکتب‌القرآن را اخذ کردیم هرچند قبل از آن هم به صورت جدی و با استقبال خوب اهالی روستا، محافل قرآنی برگزار می‌شد.
 
وی با اشاره به برخی از مشکلات فعالیت قرآنی در رازبین گفت: کمبود فضا یکی از بزرگترین مشکلاتی است که در این سالها با آن مواجه بودیم و در حال حاضر به همت یکی از اهالی که یکی از اتاق‌های منزل مسکونی خود را به این خانه قرآن اختصاص داده، دوره‌های آموزشی و محافل انس را برگزار می‌کنیم.
 
یوسفی با بیان اینکه کمبود مربی هم یکی دیگر از مشکلات است، تاکید کرد: رازبین در 7 کیلومتری زنجان به بیجار واقع شده و هر از گاهی یکی از اساتید از موسسات قرآنی برای برگزاری دوره به روستا می‌آیند ولی عموما دوره‌ها توسط قرآن‌آموزان پیشکوست به تازه‌واردها آموزش داده می‌‍شود.
 
وی افزود: با کمک اهالی روستا قرآن و رحل برای خانه قرآن خریداری شده ولی کافی نیست و زمان‌هایی که محافل انس برگزار می‌شود و معمولا جمعیت زیاد است، کمبود رحل و قرآن داریم.
 
مدیر مکتب‌القرآن روستای رازبین با بیان اینکه دوره‌های روخوانی، روانخوانی و تجوید در این خانه قرآن ویژه مردان در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود، گفت: بانوان هم به صورت خودجوش برای خود جلسات قرآنی در سطح روستا برگزار می‌کنند.
captcha