ادعای نتانیاهو در مورد تهدید «اسلام رادیکال»
کد خبر: 3683044
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

ادعای نتانیاهو در مورد تهدید «اسلام رادیکال»

گروه بین‌الملل: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز (27 دی ماه) اعلام کرد که با همتای هندی خود راه‌های تقویت همکاری‌های امنیتی برای مقابله با «افراطیان اسلامگرا» را مورد بررسی قرار دادند.

ادعای نتانیاهو در مورد تهدید «اسلام رادیکال» برای هند و اسرائیلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از رویترز؛ نتانیاهو در جریان سفر شش روزه خود به هند که با استقبال نارندا مودی، همتای هندی مواجه شد، بر لزوم مقابله با آنچه او «اسلام رادیکال» می‌خواند تأکید کرد.

نتانیاهو در سخنان خود رژیم غاصب صهیونیستی و دولت هند را دموکراسی‌هایی خواند که باید با اسلام رادیکال مقابله کنند.

نارندرا مودی همواره سیاست‌های نتانیاهو علیه مسلمانان را که به بهانه «مقابله با تروریسم» انجام می‌گیرد، تشویق کرده است.

در 15 سال اخیر هیچ نخست‌وزیری از رژیم اسرائیل به هند سفر نکرده بود.

هند به دلیل نگرانی از عصبانی شدن کشورهای عربی تأمین کننده نفت و نگرانی از جریحه‌دار کردن احساسات اقلیت بزرگ مسلمانان هندی، دهه‌ها از اسرائیل فاصله می‌گرفت.

اما در زمان مودی، دو طرف روابط اقتصادی و تسلیحاتی نزدیکتری با هم برقرار کرده‌اند.

نتانیاهو ادعا کرد: روش زندگی ما در اسرائیل و هند، به ویژه هنگامیکه پای مدرنیته وسط می‌آید، از سوی «اسلام رادیکال» و ریشه‌های تروریسم از گوشه و کنار به چالش کشیده می‌‌شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی سخن از دمکراسی و اسلام رادیکال می‌زند که سال‌ها است به خاطر نقض قوانین بین‌المللی در تصاحب مایملک فلسطینیان و ایجاد ساخت‌وسازهای غیرقانونی مورد انتقاد جامعه بین‌الملل است.

از زمان به دست گرفتن دولت هند وسط مودی نیز اقلیت‌های دینی بالاخص مسلمانان هدف تبعیض‌ و خشونت گسترده‌تری قرار گرفته‌اند/.

captcha