مسلمانان مالت در انتظار مجوز نمازخانه
کد خبر: 3683071
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

مسلمانان مالت در انتظار مجوز نمازخانه

گروه بین الملل: مسلمانان کشور مالت بدون توقع برای ساخت مسجد هنوز منتظر کسب مجوز از دولت برای داشتن سالن‌هایی جهت برگزاری نماز هستند.

مسلمانان مالت در انتظار مجوز مکانی برای برگزاری نماز / آمادهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری timesofmalta؛ بدر زینا، از اعضای شورای مسلمانان مالت در این باره گفت: مسلمانان از دولت انتظار نداشتند مکان‌هایی برای برگزاری نماز تهیه کند اما 18 سال است تلاش می‌کنند مجوز داشتن سالن‌هایی را برای برگزاری نماز به دست آورند.


وی افزود: تمام این مدت پول جمع‌آوری شده برای تهیه چنین مکان‌هایی صرف پیگیری درخواست‌‌هایی شده است که هنوز بدون جواب مانده‌اند.


در سال 2015 مسلمانان از برگزاری نماز در یک ساختمان در شهر مسیدا (Msida) محروم شدند و مجوز برای تغییر کاربری یک گاراژ بزرگ در شهر سانتا ونرا (Santa Venera) جهت استفاده برای نماز علیرغم توصیه یکی از مقامات شورای شهر تکذیب شد.


جمهوری مالت کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است؛ آمار رسمی از تعداد مسلمانان در جزیره مالت در دسترس نیست اما براساس برخی آمارهای غیر رسمی حدود ۶ هزار مسلمان درمیان جمعیت ۴۰۰ هزار نفری مالت زندگی می کند. تنها مسجد این جزیره در سال ۱۹۷۸ ساخته شد/.

captcha