مؤسسات جدید گردشگری در استان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3683132
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳

مؤسسات جدید گردشگری در استان راه‌اندازی می‌شود

گروه فرهنگی: مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از صدور مجوز اولیه برای تأسیس مؤسسات جدید گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، فریدون الله‌یاری صبح امروز چهارشنبه 27 دی‌ماه در پایان چهاردهمین کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری استان اصفهان از صدور 13 مجوز اولیه برای تأسیس مؤسسات جدید گردشگری در استان اصفهان خبر داد و گفت: در این نشست با تأسیس بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان اصفهان در قلعه امین‌آباد از توابع شهرستان دهاقان موافقت به عمل آمد.
وی افزود: از این تعداد، 6 موافقت اولیه برای تأسیس مؤسسه گردشگری شامل 2 هتل، 1 اقامتگاه سنتی، 1 سفره‌خانه سنتی، 1 مجتمع گردشگری و 1 مجتمع جدید آب درمانی در پهنه شهر اصفهان صادر شد.
الله‌یاری تأکید کرد: در این نشست همچنین مجوز اولیه یک هتل 3 ستاره در شهرستان خور و بیابانک، یک مجتمع گردشگری در شهرستان اردستان، یک مجتمع گردشگری در روستای رارا از توابع شهر پیربکران در شهرستان فلاورجان، یک مجتمع گردشگری در روستای علی‌آباد از توابع شهرستان چادگان و یک مجتمع گردشگری در دهستان مرق از توابع شهرستان کاشان صادر شد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان به تلاش برای توسعه گردشگری در شهرستان‌های مختلف استان اشاره کرد و گفت: تلاش داریم تا در مناطقی از استان که گردشگری نیاز به توسعه بیشتر دارد نیز، گردشگری را نهادینه سازیم، لذا در این نشست مجوز تأسیس یک کمپ عشایری در روستای دزج از توابع شهرستان دهاقان نیز صادر شد.
وی با تأکید بر حمایت از توسعه اقامتگاه‌های بومگردی در استان تصریح کرد: تلاش داریم تا پایان سال 1396 تعداد اقامتگاه‌های بومگردی فعال استان را به بیش از 250 عدد برسانیم، با این وصف در این نشست مجوز تأسیس بزرگترین اقامتگاه بومگردی استان اصفهان در قلعه تاریخی امین‌آباد واقع در روستای قهه از توابع شهرستان دهاقان با بیش از 6 هزار متر مربع وسعت صادر شد.
الله‌یاری همچنین تصریح کرد: کار ثبت ملی این اثر تاریخی، همزمان با طرح مرمت آن برای تأسیس اقامتگاه بوگردی به زودی آغاز می‌شود.
captcha