امور اولویت‌دار تحقیقاتی در شورای عتف پیگیری شود
کد خبر: 3683138
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
منصور غلامی تاکید کرد:

امور اولویت‌دار تحقیقاتی در شورای عتف پیگیری شود

گروه دانشگاه: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین معارفه منصور برومند، به عنوان دبیرکل جدید شورای عالی عتف با برشمردن اولویت‌های تحقیقاتی کشور در حوزه‌های مختلف گفت: اکنون موضوعات تحقیقاتی مانند محیط زیست، مدیریت آب، انرژی‌های نو، تغییر اقلیم و مواردی از این قبیل باید به طور جدی و همه جانبه دراین شورا پیگیری شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی با قدردانی از عملکرد وحید احمدی، دبیرکل سابق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در دوران تصدی این مسئولیت، با تاکید بر اینکه این شورا نهادی مستقل است، اظهار کرد: وزارت علوم نیز مانند دیگر وزارتخانه ها در شورای عتف عضویت دارد و ریاست آن با شخص رئیس جمهوری است و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز دبیر کل آن است.

وزیر علوم با تاکید بر اهمیت شورای عتف گفت: شورای عالی عتف ۱۲ کمیسیون تخصصی، یک کمیسیون دائمی و ۶ ستاد دارد که در دبیرخانه فعال هستند. کمیسیون های تخصصی عتف متشکل از اشخاص حقیقی و حقوقی است که اشخاص حقیقی از میان استادان دانشگاه انتخاب شده و اشخاص حقوقی از دستگاه های دولتی مربوطه مانند وزارت نیرو و وزارت نفت در کمیسیون ها حضور دارند.

همچنین وحید احمدی، دبیرکل سابق شورای عالی عتف در سخنانی با معرفی بخش های مختلف این شورا به ارائه گزارشی ازعملکرد خود در طول تصدی مسئولیت در شورای عتف پرداخت.

سپس مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و دبیرکل جدید شورای عتف با بیان اینکه کمیسیون‌های این شورا باید با سعی وافر و جدیت هر چه تمام‌تر فعالیت کنند، گفت: بهتر است که هر از گاهی یک بازنگری در عملکردمان صورت گیرد تا صحت کارکردمان و همچنین آسیب‌های احمالی در مسیر کار مشخص شوند.

وی با اشاره به اهمیت شورای عتف و تصمیم گیری‌های آن در سطح کلان کشور گفت: در کشور هیچ تشکیلاتی مانند شورای عتف نیست که در این وسعت نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف در خصوص موارد مهم تحقیقاتی مسئولیت همفکری و تصمیم‌گیری داشته باشند و با این اوصاف وظیفه اصلی ما در این شورا آن است که بررسی کنیم با چه روش‌هایی می‌توان معضلات کشور را به طور علمی مطالعه و در جهت رفع آنها اقدام کرد.

در پایان این نشست، وزیر علوم با اهدای لوح سپاس از زحمات وحید احمدی، دبیرکل سابق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در دوران تصدی این مسئولیت قدردانی کرد و حکم انتصاب مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و دبیرکل شورای عالی عتف را که از طرف رئیس جمهوری امضا شده بود به وی ارائه شد.

captcha