تمام شهدا، قرآنی هستند/ باور و عمل؛ دو رکن اساسی ایمان در مکتب اهل بیت(ع)
کد خبر: 3683140
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
فقهی‌زاده:

تمام شهدا، قرآنی هستند/ باور و عمل؛ دو رکن اساسی ایمان در مکتب اهل بیت(ع)

گروه اجتماعی: معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با تأکید بر اینکه تمام شهدای ما قرآنی هستند، گفت: عده‌ای از شهدا قرآنی‌ترند و عطر قرآن بیشتر فضای ذهن و زبان و اندیشه و عمل آن‌ها را فراگرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 27 دی‌ماه در یادواره شهدای قرآنی استان فارس که به‌مناسبت هفته قرآن و عترت این استان در سالن غزل تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: همواره مؤمنانی هستند که تا آخر پا بر پیمان خود با خدا می‌فشارند و در این راه تا آخرین لحظه و نفس و نگاه ثابت قدم می‌مانند و برخی از این‌ها البته شربت شیرین شهادت را می‌نوشند و به بارگاه قرب الهی شرفیاب می‌شوند.
وی افزود: عده‌ای دیگر بر عهد خود با خدا هستند اما چشم انتظار شهادت و فراهم شدن زمینه ایفای نقش در عرصه‌های گوناگون ایثار و شهادت و ایما‌ ورزی و فرهنگ‌آفرینی که امیدواریم خداوند این توفیق به ما عنایت کند که تا آخر بر پیمان خود با قرآن و عترت و عشق بایستیم و پایدار بمانیم و بی شک خداوند اجر این همه را خواهد داد.
فقهی‌زاده، شهدا را کسانی دانست که هرگز در هدف، خرد و ایمان خود سست نشده و همواره در این راه گام‌های استواری برمی‌داشتند و از اول تا آخر بر عهد خود با خدا پایدار ماندند.
وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای قرآنی فارس گفت: مگر ما شهید غیرقرآنی داریم و شاید این‌ها قرآنی‌ترند و عطر قرآن بیشتر فضای ذهن و زبان و اندیشه و عمل آن‌ها را فراگرفته است لذا باید تأکید کنیم که همه شهدای ما قرآنی هستند ولی عده‌ای از شهیدان قرآنی‌ترند و خانواده‌های آن‌ها باید به عزیزان خود ببالند.
فقهی‌زاده با تأکید بر لزوم قدردانی از شهدا و خانواده‌های شهدا از سوی مسئولان گفت: این‌ها شهید نشدند که زندگی پایان بپذیرد بلکه شهید شدند که زندگی و آغازی نو برای همه ما داشته باشند؛ آن‌ها شهید شدند برای ماندن و ایستادگی و فهمیدن و عمل ما که مؤمنانه‌تر، عاشقانه‌تر، قدرشناسانه‌تر و آگاهانه‌تر باشد و اکنون وظیفه ماست که البته این فرهنگ را پاس بداریم.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه پاسداشت خانواده شهیدان یعنی پاسداشت ایثار، جانفشانی، ایمان و عمل مؤمنانه گفت:  در مکتب اهل بیت(ع) ایمان دو رکن دارد یکی باور و دیگری عمل و ما مفتخریم به پیروی از مکتب اهل بیت(ع) که ایمان را منحصر در باور ندانسته است.
وی با بیان اینکه البته باور صحیح بخش مهمی از ایمان است ولی آنچه که مقوم و مندرج در ایمان است، قطعاً عمل است، گفت: شهیدان بزرگ‌ترین نماد عمل مومنان هستند و برخی از این‌ها ممکن است معلم، استاد دانشگاهی و حوزوی نبودند ولی عالمان و مؤمنان راستین هستند که بین اعتقاد صحیح و عمل مؤمنان آشتی ایجاد کردند و همین‌جاست که برخی از این عزیزترین‌ها از زبان سلسله جنبان اصلی این انقلاب، امام خمینی(ره) لقب رهبر می‌گیرند.  
فقهی‌زاده تأکید کرد: باید گام در راهی بگذاریم که اولاً به صلاح ما ختم شود و ثانیاً راه دیگران اعم از فرزندان، دختران و پسران خود را اصلاح کنیم لذا باید بیش از سخن، عمل کنیم.  
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، شهیدان شاهد را الگوی عملی توصیف کرد چرا که بیش از همه عمل کردند و شاید کمتر از دیگران حرف زدند و سپس ادامه داد:  مقام شامخ خانواده‌های شهدا کمتر از مقام شهیدان نیست لذا باید همواره این مهم را مدنظر داشته باشیم.

captcha