فرهنگ شهادت، کشور را بیمه کرده است
کد خبر: 3683180
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲

فرهنگ شهادت، کشور را بیمه کرده است

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه تبریز با بیان این‌که این فرهنگ شهادت و ایثار است که امروزه کشور ما را بیمه کرده است، گفت: تنها در کشور ما نیست که به این حقیقت پی برده شده بلکه کشورهای دیگر نیز دریافته‌اند که حفظ کشورها نیازمند از خود گذشتگی و ایثار هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پور محمدی، رئیس دانشگاه تبریز، روز چهارشنبه 27 دیماه در مراسم گرامیداشت روز شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای اسلام و انقلاب، با اشاره به این‌که این مراسم در مشهد الشهدای دانشگاه های کشور برگزار شده است، اظهار کرد: امروز روز بزرگداشت انسان‌های وارسته‌ای است که با نثار جان خود به لقاء الله پیوسته و برای دانشگاه تبریز افتخار آفریدند. 
وی افزود: ما نباید کسانی که در راه خدا جان خود را نثار کرده‌اند را مرده پنداریم؛ چرا که آن‌ها پیش پروردگار خود قرار گرفته‌اند و همیشه زنده‌اند.
وی با تاکید بر این‌که ما باید شهدا را سرمشق و الگوی خود قرار دهیم، بیان کرد: شهدا محفل بشریت هستند و باید از شهدا، درس‌های زیادی را یاد بگیریم.   
رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد: حراست از دین و کیان کشورها نيازمند ايثار و از خود گذشتگی است که در این راستا شهدای ما کار حسینی کرده و از جان خود گذشتند و ما از راه ماندگانیم.   
وی با بیان این‌که هر چه زمان می‌گذرد از فرهنگ شهادت فاصله می گیریم، گفت: باید با برگزاری این چنین مراسم‌ها، فرهنگ شهادت را در زندگی خود نهادینه کنیم، معتقدم بیش از گذشته نیازمند فرهنگ شهادت در زندگی خود هستیم؛ چرا که در حال حاضر هجمه‌های زیادی در اطراف ما وجود دارد و باید بدانیم که مشکل جنگ اسلام و کفر خاتمه پذیر نیست و کفر با همه وجودش در برابر اسلام ایستاده است.   
پورمحمدی از نام گذاری روز 27 دی ماه به نام شهدای دانشجو سال 1365 خبر داد و گفت: خداوند را شاکرم که روز ۲۷ دی ماه در تقویم ملی به نام روز شهدای دانشجو نام گذاری شده است و از خانواده‌های بزرگوار شهدا که از راه دور، دعوت دانشگاه را تقبل می‌کنند، قدردانی می‌کنم.   
وی با بیان این‌که سربلندی این کشور به دلیل از جان گذشتگی و ایثارگری شهداست، عنوان کرد: همه‌ ما معتقدیم که هر چه داریم از شهداست و بر ماست که راه شهدا را ادامه دهیم تا در این جهان در بین خانواده‌های ایثارگران و در جهان آخرت در مقابل شهدا رو سیاه نشویم.

 

captcha