وحدت، اخلاق و تلاوت در محفل قرآنی محبان امام رضا(ع)
کد خبر: 3683188
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

وحدت، اخلاق و تلاوت در محفل قرآنی محبان امام رضا(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل قرآنی محبان امام رضا(ع) به میزبانی حسینیه قرآن و عترت مشهد، با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی و با سه محور تلاوت، اخلاق و وحدت و همچنین گرامیداشت یاد جان‌باختگان حادثه سانچی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محفل قرآنی حسینیه قرآن و عترت مشهد شب گذشته، 27 دی‌ماه، همزمان با جلسه هفتگی محبان امام رضا(ع) با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی برگزار شد.

بنابر این گزارش، در ابتدای این محفل قرآنی حسین پورکویر، قاری مشهدی به قرائت آیاتی از سوره «فرقان» پرداخت.

وحدت، اخلاق و تلاوت در محفل قرآنی حسینیه قرآن و عترت
در ادامه امید حسینی‌نژاد، قاری برتر کشور به تلاوت آیات 61 تا 67 سوره «فرقان» و همچنین سوره «کوثر» پرداخت و پس از وی حجت‌الاسلام محمدمهدی رجبی، حافظ بین‌المللی قرآن، ضمن گرامیداشت یاد شهدای فدائیان اسلام به پرسش‌های حاضران در زمینه حفظ موضوعی و ترتیبی در این محفل قرآنی پاسخ داد و آیاتی را به صورت ترتیل تلاوت کرد.
مختار دهقان، نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات قرآن مالزی سال 97، نیز در بخشی از این محفل قرآنی آیاتی از سوره‌های «کهف» و «اخلاص» را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

وحدت، اخلاق و تلاوت در محفل قرآنی حسینیه قرآن و عترت
پرورش صفات و اخلاق قرآنی برای الگوسازی
در بخشی از این محفل قرآنی، محمدصادق علمی، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی ضمن تأکید بر صفات قرآنی در افراد، عنوان کرد: ما باید سه نوع از صفات و ویژگی‌های قرآنی را در خود پرورش دهیم، یکی افکار قرآنی، دیگری اخلاق قرآنی و در آخر نیز رفتار قرآنی است.
وی ادامه داد: نکند قرآن بخوانیم اما این قرآن خواندن الگوی ولایتمداری و ولایت‌پذیری نباشد یا اینکه آیات مربوط به «عبادالرحمن» را بخوانیم اما الگویی متواضع و اخلاقی نباشیم و این قرآن خواندن ما الگوی وفاداری به عهد نباشد، بدانید که قاریان متواضع و اخلاقی الگوی قرآنی جامعه هستند و خواهند بود.
در ادامه این محفل قرآنی از زحمات جلال نجاتیان، استاد پیشین جلسه قرآن محبان امام رضا(ع) و پیشکسوت قرآنی مشهد توسط حامد شاکرنژاد تقدیر به عمل آمد.

وحدت، اخلاق و تلاوت در محفل قرآنی حسینیه قرآن و عترت
حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن نیز ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و جان‌باختگان حادثه سانچی، آخرین تلاوت این محفل قرآنی را با قرائت آیاتی از سوره‌های «آل‌عمران» و«نازعات» اجرا کرد که این تلاوت نیز مورد تشویق و تحسین اساتید و قرآنیان حاضر در حسینیه قرآن و عترت مشهد قرار گرفت.
قرآن امیدوارکننده و نور قلب است
در پایان نیز مولوی علی بایی، از علمای اهل‌سنت شهرستان تایباد که به عنوان مهمان در این محفل قرآنی حاضر شده بود، ضمن تأکید بر وحدت مسلمانان عنوان کرد: توجه به قرآن، امیدوارکننده است، هرکس با قرآن همراه است، نور در قلبش تابنده است.
وی با بیان اینکه مسئله میان مسلمانان یکی بوده و اهل‌سنت ایران هیچگاه به بوق تفرقه توجه نکرده‌اند، خطاب به حضار، اضافه کرد: وفاداری و حضور اهل‌سنت در میادین مختلف انقلاب اسلامی را مشاهده کرده‌اید، این افتخار ما است زیرا که ما هم‌مرام و هم‌فرهنگ هستیم، مشترکات فراوانی داریم، راه شیعه و اهل‌سنت این قرآنی است که تلاوت‌های زیبایی از آن را از زبان اساتید و قاریان برتر می‌شنویم.

وحدت، اخلاق و تلاوت در محفل قرآنی حسینیه قرآن و عترت
این عالم اهل‌سنت با اشاره به تقارب مذاهب اسلامی، عنوان کرد: در منابع معتبر اهل‌سنت فضائل و مناقب اهل‌بیت(ع) به قدری زیاد است، که سال‌های سال منابر از بیان آ‌ن مطالب غنی خواهد بود، برای نمونه استاد بخاری بر این اعتقاد است که صحیح‌ترین روایات و اسناد حدیثی آن روایتی است که از امام سجاد(ع) و ایشان از پدرش امام حسین(ع) و ایشان از پدرش امام علی(ع) رسیده باشد، یعنی روایتی که سلسله سندی آن از اهل‌بیت(ع) است، در نزد اهل‌سنت(ع) عالی‌ترین حدیث است.
فکر و تمدن خود را برای وحدت بازخوانی کنیم
وی افزود: بین علمای گذشته شیعه و سنی بسیار هم‌نشینی و هم‌فکری بوده است، ما باید از خود شجاعت نشان دهیم، یک گام به پیش بیاییم و فکر و تمدن خود را بازخوانی کنیم و با درک متقابل، دست یکدیگر را بفشاریم.
در ادامه فرازهای تصویری از تلاوت حامد شاکرنژاد در این محفل قرآنی ارائه می‌شود.

captcha