برگزاری آزمون ورودی تربیت‌معلم حفظ قرآن خواهران در بروجن
کد خبر: 3683194
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
صالحی خبر داد:

برگزاری آزمون ورودی تربیت‌معلم حفظ قرآن خواهران در بروجن

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن از برگزاری آزمون ورودی دوره‌ی تخصصی تربیت‌معلم حفظ قرآن کریم ویژه خواهران در اداره تبلیغات اسلامی بروجن خبر داد.

حجت‌الاسلام سید ابوالفضل صالحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برگزاری آزمون ورودی دوره‌ی تخصصی تربیت‌معلم حفظ قرآن کریم با حضور ۶۰ نفر از حافظان ۵ جزء به بالا قرآن کریم در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.
وی هدف برگزاری این دوره؛ شناسایی نیروهای مستعد و تربیت آنان جهت تدریس در دوره‌های آموزش عمومی حفظ قرآن کریم، ایجـاد زمینـه و انگیـزه، جهـت استمـرار و تداوم دانش‌اندوزی در مهارت‌های تدریس حفظ قرآن در سطوح علمی و تخصصی و تعمیم روش‌های بدیع و انتقال مهارت‌های تدریس یکپارچه و نظام‌مند حفظ قرآن کریم در سطح کشور دانست.
حجت‌الاسلام صالحی افزود: محفوظات حداقل ۵ جزء از قرآن کریم و همچنین دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر، دارا بودن حداقل سن ۱۸ و حداکثر ۴۷ سال، مهم‌ترین شرایطی است که شرکت‌کنندگان در این دوره باید دارا باشند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن اظهار کرد: در این آزمون، داوطلبانی که دارای مدرک تخصصی درجه ۵ حفظ (۱۰ جزء به بالا) از دبیرخانه اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم را دارا بودند از آزمون ورودی مفاهیم و قرائت معاف شدند.
وی کسب نمره مجاز در آزمون‌های ورودی، حفظ پنج جزء قرآن کریم، قرائت سطح ۴ و مفاهیم سطح ۳ قرآن کریم را، ازجمله شرایط ورود به دوره تربیت‌معلم تخصصی حفظ قرآن کریم برشمرد و تصریح کرد: با توجه به محدودیت تعداد، افرادی حائز شرایط شرکت در این دوره می‌باشند که در آزمون‌های ورودی این دوره موفق به کسب نمره مجاز شوند.
وی بیان کرد: مدرسان این دوره تخصصی از اساتید برجسته بوده و گواهینامه‌ی رسمی در پایان دوره به قبول‌شدگان از سوی معاونت آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن ‌الکریم اعطای می‌شود.

captcha