تشکیل دبیرخانه دائمی شهر قرآنی در استهبان
کد خبر: 3683204
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
خاوری مطرح کرد:

تشکیل دبیرخانه دائمی شهر قرآنی در استهبان

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه استهبان از تشکیل دبیرخانه دائمی طرح شهر قرآنی در فرمانداری این شهرستان خبر داد و گفت: در کمیته برنامه‌ریزی این دبیرخانه، برنامه‌ریزی‌های تمام فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی این شهرستان صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام خاوری، امام جمعه استهبان امروز، 28 دی‌ماه در مراسم تجلیل از فعالان و پیشکسوتان قرآنی این شهرستان که به‌مناسبت هفته قرآن و عترت فارس در حال برگزاری است، گفت: شهرستان استهبان سابقه 500 ساله در حوزه علمیه دارد و زمانی که نامی از حوزه علمیه قم نبود، استهبان دارای حوزه علمیه بود.
وی با یادآوری اینکه زمانی به استهبان، نجف کوچک گفته می‌شد زیرا مرکزیت حوزه علمیه استهبان تنه می‌زد به حوزه علمیه نجف اشرف، گفت: کارهای فرهنگی، دینی، اسلامی و قرآنی از دیرباز در این شهرستان می‌درخشیده و قابل توجه بوده است.
خاوری ادامه داد: بر همین اساس مسئولان استانی و ادارات کل ارشاد و اوقاف و امور خیریه با توجه به ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و استعدادهایی که در شهرستان استهبان وجود دارد، به این نتیجه رسیدند که استهبان را به‌عنوان قطب قرآنی استان و کشور معرفی کنند که به تبع آن کل استان فارس به عنوان قطب قرآنی کشور مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه استهبان اضافه کرد: این مسئله با همت مسئولان شهرستان و ادارات کل پیگیری‌های مستمری شد و در نهایت در هیئت دولت مطرح شد و استهبان به عنوان شهرستان قرآنی نامگذار شد و از آن تاریخ به بعد مسئولیت ما سنگین‌تر و گسترده‌تر شد.
وی اظهار کرد: به‌همین مناسبت طرح شهر قرآنی تهیه شده و اساسنامه آن تدوین و شورای شهر قرآنی تشکیل شد و طبق این اساسنامه حرکت می‌کنیم ضمن اینکه دبیرخانه دائمی این طرح هم در فرمانداری تشکیل شده و کمیته برنامه‌ریزی آن هر هفته جلسه داشته و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، دینی و قرآنی شهرستان را دارد انجام می‌دهد.
خاوری، یکی از اقدامات این کمیته را نامگذاری هر ساله این شهرستان عنوان کرد و گفت: نامگذاری سالیانه ما از ابتدای ماه مبارک رمضان هر سال آغاز می‌شود و در طی آن یکسال تمام فعالیت‌های قرآنی و مذهبی و فرهنگی شهرستان حول آن محور اجرا می‌شوند که امسال به نام کار و تلاش و نشاط اسلامی نامگذاری شده است.
امام جمعه استهبان در بخش پایانی سخنان خود گفت: امروز و در این مراسم از 13 نفر از پیشکسوتان، فعالان و نخبگان قرآنی این شهرستان تجلیل خواهد شد گرچه استهبان دارای فعالان قرآنی درخشان بسیاری است.

captcha