انتقاد مقام ‌ترکیه‌ای از افزایش اسلام‌‌هراسی در اروپا
کد خبر: 3683210
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

انتقاد مقام ‌ترکیه‌ای از افزایش اسلام‌‌هراسی در اروپا

گروه بین‌الملل: رئیس کمیسیون ارزیابی حقوق بشر مجلس ترکیه، با انتقاد از عملکرد ضعیف اروپا در کنترل حوادث ناشی از اسلام‌هراسی گفت: مقامات اروپایی در مقابل این حوادث باید تدابیر بهتری را به کار گیرند و با اقدام از راه‌های حقوقی برای حل این معضل تلاش کنند.

انتقاد مقام ‌ترکیه‌ای از افزایش اسلام‌‌هراسی در اروپا / در حال تکمیلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ عمر سردار، رئیس کمیسیون ارزیابی حقوق بشر مجلس ترکیه طی سخنانی با بیان این که کشورهای اروپایی باید برای جلوگیری از افزایش موج اسلام‌هراسی اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: امروزه تصمیماتی که در اروپا گرفته می‌شود، معمولا افزایش نژاد پراستی، اسلام‌هراسی و تبعیض‌های دینی را در پی دارد.

سردار با اشاره به نمونه‌هایی از اسلام‌ستیزی در کشورهای اروپایی تصریح کرد: در هلند یکی از اعضای حزب راست‌گرای آزادی این کشور مردم را به تخریب مساجد فرا می‌خواند. در سوئیس تبعیض‌های دینی به طور نگران کننده‌ای در حال افزایش است. در فرانسه یک شهردار به جلوگیری از سرو غذاهای فاقد گوشت خوک دستور می‌دهد. مائتو سالوینی، رئیس حزب اتحادیه شمال ایتالیا نیز مسلمانان را به از بین بردن فرهنگ و تمدن این کشور متهم می‌کند.

وی با این که اسلام‌هراسی در کشورهایی مثل آلمان، بلژیک، انگلیس و اتریش نیز روند رو به رشدی را دارد، گفت: وقوع هر حادثه ناشی از اسلام‌هراسی طبیعتا با ارزش‌هایی که اروپایی‌ها مطرح می‌کنند، مغایرت دارد. مقامات اروپایی در مقابل این حوادث باید تدابیر بهتری را به کار گیرند و با اقدام از راه‌های حقوقی برای حل این معضل تلاش کنند.

یادآور می‌شود، گزارش‌های سالانه حاکی از آن است که در سا‌ل‌های اخیر موج اسلام‌هراسی در کشورهای اروپایی افزایش زیادی داشته است/.
 
captcha