آغاز به کار سی و ششمین جشنواره «تئاتر فجر» از عصر امروز
کد خبر: 3683218
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

آغاز به کار سی و ششمین جشنواره «تئاتر فجر» از عصر امروز

گروه هنر: سی و ششمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» از عصر امروز پنج شنبه 28 دی کار خود را با اجرای آثار متعدد در بخش‌های مختلف در تالارهای نمایشی  پایتخت آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سی و ششمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» با شعار جشن گفت‌و‌گوی تئاتر ایران از عصر امروز پنج‌شنبه 28 دی به دبیر فرهاد مهندس‌پور آغاز به کار می‌کند.

علاوه بر اجرای بخش بین‌الملل جشنواره، بیش از 30 نمایش در بخش مسابقه تئاتر ایران و در دو شکل مسابقه تئاتر ایران ـ الف و مسابقه ایران ـ ب در این جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

مسابقه تئاتر ایران ـ الف ویژه آثار نمایشی است که کارگردانان آنها بیش از 3 اجرای عمومی در کارنامه کاری خود داشته باشند و مسابقه تئاتر ایران ـ ب، ویژه آثار نمایشی است که کارگردانان آنها تجربه اجرای عمومی حداکثر 3 نمایش را داشته باشند.

همچون سنوات گذشته علاوه بر سالن‌های مطرح تئاتر پایتخت همچون تالار وحدت، مجموعه تئاتر شهر، تالار مولوی، تالار سنگلج و... تالارهای خصوصی نیز از ظرفیت خود برای میزبانی از آثار این دوره از جشنواره استفاده می‌کنند که اغلب پذیرای آثار مسابقه تئاتر ایران ـ ب هستند.

علاوه بر این جشنواره «تئاتر فجر» در سی و ششمین دوره خود  در بخش «آف استیج»(خارج از صحنه) میزبان آثار شاخصی است که عمدتاً از جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در این دوره از جشنواره پذیرفته شده‌اند.

این در شرایطی است که در این دوره از جشنواره «تئاتر فجر» آثار نمایشی اجرا شده براساس مفاهیم جدیدی همچون «تئاتر معیار»،«تئاتر موزیکال»،«تئاتر فیزیکال» و... نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

یادآور می‌شود، سی و ششمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» تا 9 بهمن به کار خود ادامه خواهد داد.  

 

 

captcha