اخراج بانوی محجبه از جلسه دادگاهی در ایتالیا
کد خبر: 3683229
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

اخراج بانوی محجبه از جلسه دادگاهی در ایتالیا

گروه بین‌الملل: بانوی مسلمان ایتالیایی به دلیل رعایت حجاب اسلامی از جلسه دادگاهی در شهر «بولونیا»اخراج شد.

اخراج بانوی محجبه از جلسه دادگاهی در ایتالیا / در حال تکمیلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه؛ این بانوی محجبه که دوره  کارآموزی وکالت را سپری می‌کند، به دلیل امتناع از کنار گذاشتن حجاب مجبور شد جلسه دادگاهی در شهر بولونیای ایتالیا را ترک کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیا، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که قاضی دادگاه از وی می‌خواهد روسری‌اش را بردارد، اما بانوی مسلمان این درخواست را نمی‌پذیرد و سپس مجبور می شود که به دستور قاضی سالن را ترک کند.

  «اسما بل فقیر»، طی سخنانی در این باره گفت: برای اولین بار است که با چنین مسئله‌ای مواجه می‌شوم‌. زیرا پیش از این بارها در جلسات دادگاه شرکت کرده بودم، اما کسی از من چنین درخواستی نکرده بود. هیچ دلیل محکمی برای این که حجابم را کنار بگذارم، وجود ندارد، زیر حجابم به گونه‌ای است که چهره‌ام را پنهان نمی‌کند.

وی تصریح کرد: قاضی دادگاه مدعی بود که حجاب با آداب و فرهنگ ایتالیا مغایرت دارد. اما این نظر درستی نیست. زیرا هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت حجاب در جلسات دادگاه تصویب نشده و این دستور قاضی اعمال سلیقه در قوانین کشور است.

یادآور می‌شود؛ اسلام‌ستیزی در اروپا مشکلات زیادی را برای مسلمانان به همراه داشته است. حمله به مساجد و مراکز اسلامی و همچنین بدرفتاری با بانوان محجبه را می‌توان از جمله این مشکلات عنوان کرد/.
captcha