ملاک عزتمندی انسان عمل به قرآن است
کد خبر: 3683235
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

ملاک عزتمندی انسان عمل به قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه شهر مهاجران گفت: اگر هر خانه، محل کسب و کار و محله‌ها به آیات قرآن زینت داده شود خداوند امتیازات فروانی را روانه انسان می‌کند درواقع به همان اندازه که به قرآن روی آوریم و با آن انس بگیریم و عمل کنیم نزد خداوند دارای مرتبه و عزت می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام نیکزاد، امام جمعه شهر مهاجران، در مراسم افتتاحیه مرحله نیمه نهایی بیست‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن، نهج‌البلاغه و اذان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران که امروز، 28 دی ماه در شهر مهاجران برگزار شد گفت: میزبانی از مسابقات قرآن باعث افتخار مردم شهر مهاجران است، این مسابقات رنگ و بوی شهر را قرآنی می‌کند.
امام جمعه مهاجران افزود: تلاوت قرآن به معنای سخن گفتن خداوند با انسان است و تلاوت درست از بزرگترین افتخارات انسان محسوب می‌شود رسول اکرم(ص) در اواخر عمر خود مؤمنان را به رعایت حقوق ثقل اکبر و اصغر توصیه کرد تمسک به این دو یادگار فرستاده خداوند، انسان را از گمراهی نجات می‌دهد.
حجت‌الاسلام نیکزاد تأکید کرد: اگر هر خانه، محل کسب و کار و محله‌ها به آیات قرآن زینت داده شود خداوند امتیازات فروانی را روانه انسان می‌کند و نزد خداوند عزیز و گرامی می‌شود درواقع به همان اندازه که به قرآن روی آوریم و با آن انس بگیریم و عمل کنیم نزد خداوند دارای مرتبه و عزت می‌شویم.
وی با اشاره به آیه 187 سوره بقره گفت: خداوند معارف متعالی را با بیانی کوتاه و اثرگذار به واسطه قرآن برای انسان فرستاده است به عنوان مثال در بخشی از آیه 187 سوره بقره«... هُنَّ لِبَاسٌ لَكُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ...» زن و مرد را به لباس یکدیگر تشبیه می‌کند درواقع قرآن دنیایی از معرفت را در قالب یک عبارت کوتاه بیان کرده است.
امام جمعه مهاجران در پایان تأکید کرد: قرآن جامعیت ارزشمندی دارد و مسائل مختلف جامعه را بیان کرده است امور اقتصادی، اجتماعی، خانواده و هر آنچه برای زندگی فردی و اجتماعی لازم است در قرآن قابل جستجو و خط گرفتن است.

captcha