رشد 60 درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3683242
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

رشد 60 درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر در خراسان‌جنوبی نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: این ارتقای کشفیات موادمخدر با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در استان به دست آمده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، سردار محمد مسعود زاهدیان، امروز 28 دی‌ماه، در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات مهم و سازماندهی مناسب توسط نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی موجب شده است حجم زیادی موادمخدر با اشراف اطلاعاتی در استان کشف شود و البته تولید موادمخدر در افغانستان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه بحران موادمخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها در دنیا جدی است، افزود: استفاده از این مواد صنعتی تغییراتی در رفتار مصرف کننده ایجاد شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه با تلاش نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی بیش از 37 تن انواع مخدر در این استان کشف شده است، تصریح کرد: خراسان‌جنوبی جزو پر تلاش ترین استان‌های کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر تولیدی کشور افغانستان است.

زاهدیان با تاکید بر اینکه مصرف موادمخدر صنعتی نسبت به حجم مصرف موادمخدر سنتی قابل ملاحظه نیست اما نگران کننده است، اظهار کرد: گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی و جدید در حال افزایش است و این مشکل دنیا است.

وی بیان کرد: موادصنعتی به واسطه شکل تولید آن که شاید در یک آشپزخانه خانگی نیز قابل تولید باشد مخاطرات خود را دارد و سهولت دسترسی وجود دارد اما باید ایمنی را در خانواده‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و محیط‌های کار ایجاد کنیم تا در برابر پیشنهادات نامعقول افراد؛ توانایی نه گفتن را داشته باشند و با این خودکنترلی به پلیس و ارگان‌های مقابله‌ای برای برخورد با قاچاقچیان و شناسایی آنان کمک می‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به انواع مخدر صنعتی ادامه داد: شیشه و برخی قرص‌های روانگردان جزو بیشترین مواد صنعتی است که مصرف می‌شود و امسال کشفیات قرص‌های روان‌گردان امسال 386 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
زاهدیان با بیان اینکه در سال جاری کشفیات موادمخدر سنتی 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود: تا روز گذشته 605 تن انواع مواد مخدر را پلیس توانسته کشف کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا یادآور شد: خراسان‌جنوبی با توجه به مرزبانی و فعالیت آنان مرز بسیار امنی ایجاد کردند و عبور موادمخدر از مرزهای استان در حد صفر است اما در مرزهای استان‌های دیگر اعتباراتی برای انسداد مرز پیش بینی شده است.

captcha