ارسال 816 اثر به جشنواره کتاب سال سبک زندگی
کد خبر: 3683246
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

ارسال 816 اثر به جشنواره کتاب سال سبک زندگی

گروه اجتماعی: دبیر علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی از دریافت 816 اثر در این زمینه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، ،حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی دبیر علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی امروز در جمع خبرنگاران گفت: 816 اثر به جشنواره رسیده است و به رغم کم توقعی ما، آثار خوبی به این جشنواره رسیده است.
وی افزود: آثار در چهار قسمت پس از بررسی و تصویب در شورای علمی شامل حوزه علوم اسلامی کاربردی علوم انسانی اجتماعی کاربردی و علوم اسلامی نظری و علوم انسانی اجتماعی نظری و تک نگاره ها مورد ارزیابی قرار گرفت.
شیخ الاسلامی بیان کرد: 315 اثر به دلیل غیر مرتبط بودن کنارگذاشته شد و 501 اثر پذیرفته شد که 165 که با حوزه علوم اسلامی کاربردی مرتبط بود و 105 اثر منطبق به حوزه علوم اجتماعی کاربردی بود؛ همچنین 181 اثر تک نگاره نیز به دبیرخانه رسید؛ همچنین 22 اثر در حوزه علوم انسانی نظری و 28 اثر در حوزه علوم اجتماعی نظری به دبیرخانه رسیده است.
وی گفت: در این بین 41 اثر تحقیق، 272 اثر تالیف، 152اثرتدوین و 32 اثر نیز ترجمه بود و از حیث فراوانی جنسیت نویسندگان 74 اثر از بانوان به دبیرخانه رسید و همچنین 55 اثر نیز به عنوان جمعی از نویسندگان دریافت شد.
دبیر علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی اظهارکرد: از 501 اثر 216 اثر تایید شد و 285 اثر نیز حداقل های داوری را کسب نکرد.
وی گفت: این جشنواره روز 20 اسفند در تهران برگزار می شود و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مسئولیت برگزاری این جشنواره را دارد و نهادها و موسسات پژوهشی علمی زیادی از جمله دانشگاه امام صادق و ریاست شورای علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم و موسسه امام خمینی و.. نیز در برگزاری این جشنواره مشارکت کردند.

captcha