شهید «سید محمد اسحاقی» سیدالشهدای راویان جنگ است
کد خبر: 3683278
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
جانشین مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ:

شهید «سید محمد اسحاقی» سیدالشهدای راویان جنگ است

گروه اجتماعی: نداف شهید اسحاقی را سیدالشهدای راویان جنگ دانست و عنوان کرد: ایشان بمب آرمان و انگیزه برای تحقق اندیشه های تاریخی خود بود لذا جنگیدن ساده تر از کاری است که شهید اسحاقی در دفاع مقدس کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالباقی اسحاقی، بردار شهید «سید محمد اسحاقی»، نخستین شهید گیلانی راوی جنگ امروز، 28 دی در سی امین نشست تخصصی توسعه با موضوع «نقش دفاع مقدس در توسعه» که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، سخن گفتن از جنگ را نیاز اصلی جامعه دانست و اظهار کرد: نباید دفاع مقدس را فراموش کنیم، زیرا کشور به خودی خود امنیت و اقتدار پیدا نکرده است.

وی با اشاره به مظلومیت شهید اسحاقی در طول سال های پس از جنگ، افزود: شهید به عنوان یک الگو برای نسل جوان است و جامعه به الگوبرداری از شهدا نیاز دارد لذا خوشحالیم که امروز چهره فرهنگی شهید اسحاقی خودش را نشان داده و به جامعه معرفی می شود.

مجید نداف، جانشین مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ نیز در این نشست، خاطرات جنگ را یکی از منابع تاریخی دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: شهید اسحاقی دانشجوی رشته تاریخ در دانشگاه شهید بهشتی بود، اما آینده را رها کرد و به جبهه رفت؛ در حالی که می توانست از تاریخ کشور فاصله بگیرد و پیشرفت علمی را اولویت خود قرار دهد.

وی از شهید اسحاقی به عنوان یک مدیر بحران یاد کرد و گفت: این شهید تاریخ را ساخت و آن را در لحظه نوشت و اجازه نداد هفته ها، ماه ها و سال ها از آن بگذرد.

عضو کانون راویان و پژوهشگران دوران جنگ، با اشاره به اندیشه راهبردی شهید اسحاقی در جبهه، خاطرنشان کرد: سختی های کار راوی گری و پژوهش بسیار زیاد و نیازمند حلم و شکیبایی است لذا شهید اسحاقی طعنه ها و حرف های تلخ را تحمل می کرد تا رسالت فرهنگی خود را به انجام برساند.

نداف، شهید اسحاقی را سیدالشهدای راویان جنگ دانست و عنوان کرد: ایشان بمب آرمان و انگیزه برای تحقق اندیشه های تاریخی خود بود لذا جنگیدن ساده تر از کاری است که شهید اسحاقی در دفاع مقدس کرد. در واقع اگر امثال شهید اسحاقی به ثبت و ضبط تاریخ جنگ نمی پرداختند، چگونه می توانستیم آن حماسه آفرینی ها را باور کنیم.

وی با بیان اینکه سید محمد اسحاقی شهید شد تا دفاع مقدس دچار تحریف نگردد، خاطرنشان کرد: کتاب «نبرد الامیه» حاصل تلاش های شهید اسحاقی است و قطعا می توانیم از نوشته های این شهید بزرگوار کتاب های ارزنده دیگری داشته باشیم.

محسن محمدی معین، یکی دیگر از راویان جنگ نیز، با بیان اینکه شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند، گفت: امام در ترسیم سیمای آینده انقلاب و نظام، نقش شهدا و بهره گیری از تجارب دفاع مقدس را به عنوان اصلی ترین محور برنامه ریزی های کشور معرفی می کند و لذا مایه خرسندی است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان به این باور رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، تصریح کرد: متاسفانه رسانه های ما عمدتا جنبه های تحریف شده جنگ را منعکس می کنند و لذا برنامه ریزان و پژوهشگران ما نباید پایه برنامه ریزی را بر این اسناد قرار دهند.

عضو کانون راویان و پژوهشگران دوران جنگ، این مرکز را دارای مستندترین مکتوبات دوران دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: خوشبختانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان کانون راویان را پشتوانه برنامه ریزی جدی خودش قرار داده که بسیار ارزشمند است.

محمدی معین، شهید اسحاقی را یکی از به روزترین افراد در کسب اخبار و اطلاعات دانست و گفت: امروز حضور شهدا در میان ما حس می شود و لذا باید از سیره شهدا و تجارب جنگ در متن برنامه ریزی های توسعه و عمران شهر، استان و کشور بهره بگیریم.

captcha