ساماندهی کمتر از ۵۰ درصد گلزارهای شهدای خراسان رضوی/ خیران به این حوزه وارد شوند
کد خبر: 3683295
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

ساماندهی کمتر از ۵۰ درصد گلزارهای شهدای خراسان رضوی/ خیران به این حوزه وارد شوند

گروه شهرستان‌ها: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه کمتر از ۵۰ درصد گلزارهای شهدای خراسان رضوی ساماندهی شده‌اند، گفت: گلزارهای شهدای استان وضعیت مطلوبی ندارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، 28 دی‌ماه در دیدار با فرماندار خلیل‌آباد گفت: متأسفانه تاکنون کمتر از 50 درصد گلزارهای شهدای خراسان رضوی ساماندهی شده است.
وی ساماندهی گلزار و مزار شهدا را یکی از دغدغه‌های خود در استان دانست و افزود: ۳۸ سال از جنگ می‌گذرد ولی گلزارهای شهدا در خراسان رضوی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید این موضوع هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: مشکلات مالی دولت مشهود است و باید در این زمینه از وجود خیرین استفاده کرد.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در زمینه ساماندهی گلزار شهدا با کمک دهیاران و شوراها گام‌های مؤثری را در سطح استان برداریم، بر افزایش مشارکت دستگاه‌های مختلف بر فراگیر کردن تکریم و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران تأکید کرد.
معصومی با اشاره به اینکه تمامی ارگان‌ها باید در تکریم و تجلیل ایثارگران سهیم باشند، عنوان کرد: به رغم اینکه بنیاد شهید یک سازمان حمایتی است ولی جزو سازمان‌های حمایتی در استان به شمار نمی‌رود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه یک فاز از اجرای طرح‌های هادی باید ساماندهی گلزار شهدا هر روستا باشد، ابراز امیدواری کرد که در استان و به‌خصوص در شهرستان خلیل‌آباد نیز این امر اجرایی شود.
وی در همین خصوص ساختمان بنیاد شهید خلیل‌آباد را مناسب با جایگاه جامعه ایثارگری شهرستان ندانست و افزود: مناسب‌سازی ساختمان اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران خلیل‌آباد باید در دستور کار قرار گیرد.
معصومی همچنین از وجود ۵ هزار فرزند شاهد و ایثارگر بیکار در خراسان رضوی خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌هایی که امروزه مورد بحث قرار می‌گیرد اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران است.

captcha