برای حفظ خطوط قرمزمان سر می‌دهیم/ انقلاب اسلامی ماندنی است
کد خبر: 3683300
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴

برای حفظ خطوط قرمزمان سر می‌دهیم/ انقلاب اسلامی ماندنی است

گروه سیاست و اقتصاد: عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای حفظ خطوط قرمزمان که یکی از آن ها ائمه معصومین(ع) هستند، سر می‌دهیم، گفت: اجازه نمی‌دهیم معصومین در مسلخ اهداف سیاسی ذبح شوند و نمی‌گذاریم این خطوط قرمز زیر پا گذاشته شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، سید احمد خاتمی، عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز پنجشنبه 28 دی‌ماه در همایش روحانیت و حوزه انقلابی که در اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه حوزه انقلابی عنوانی می‌باشد که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید دارند، اظهار کرد: عالم شیعه تن پرور نیست و کسوت علما روحانیت را به عنوان شغل انتخاب نکرده، بلکه آنها رزمنده هستند و می‌دانند در هر مقطعی باید چه موضعی بگیرند. این معنای حوزه انقلابی است که رهبری به آن تاکید دارند.

وی افزود: اولین ویژگی حوزه انقلابی، حوزه انقلابی خدایی و ولایی بودن است. در واقع این تصور که حوزه انقلابی حوزه‌ای می‌باشد که فقط کار با سیاست دارد، نظر مقام معظم رهبری نیست و در صدر این کار، ربانی و خدایی بودن است. نماز شب خواندن یکی از مصداق‌های این مهم است. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمنان خواهان ایجاد یک نوع حوزه سکولار هستند و هدف آن‌ها این است که ما کاری به تقویت حکومت اسلامی نداشته باشیم، تصریح کرد: در این شرایط باید بصیرت افزایی و شبهه‌زدایی را در دستور کار حوزه علمیه قرار داد تا مانع تحقق اهداف دشمنان شویم.

خاتمی اظهار کرد: حضرت امام خمینی فرمودند که حکومت اسلامی، فلسفه علمی توحید است. یعنی اگر توحید را می خواهید در عرصه زمینی ببینید که حکومت اسلامی مصداق بارز آن است. دشمن در پی نا امید کردن مردم می‎باشد، اما انقلاب اسلامی ماندنی است.

وی با بیان اینکه برای حفظ خطوط قرمزمان که همان ائمه معصومین(ع) هستند، سر می‌دهیم، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم معصومین در مسلخ اهداف سیاسی ذبح شوند و نمی‌گذاریم این خطوط قرمز زیر پا گذاشته شوند و‌ در این زمینه با هیچ کسی تعارف نداریم، زیرا افتخار داریم که نگه‌دار حریم اهل‌بیت(ع) باشیم.

خاتمی با اشاره به حوادث اخیر در کشور، گفت: مجری اغتشاشات اخیر منافقان و در ذیل آن سلطنت‌طلبان بودند و عربستان نیز هزینه اهداف دشمنان در اغتشاشات اخیر را تأمین می‌کرد، آن‌ها حتی گفته بودند که 22 بهمن ما در ایران هستیم.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری اعتراضات به حق مردم را باید از اغتشاش یک عده جدا دانست.

وی بیان کرد: جای تعجب است از برخی نمایندگان مجلس به جای اینکه در پی محکومیت اغتشاش گران باشند، در پی آزادسازی اغتشاشگران از زندان هستند.

خاتمی با بیان اینکه فضای مجازی ابزار فتنه بود، افزود: کسی مخالف فضای مجازی نیست، اما فضای مجازی باید سالم و کنترل شده باشد، مانند آنچه در چین و روسیه اجرایی شده است تا به ارکان نظام آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به انتشار فیلمی در خصوص جلسه مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب رهبر انقلاب اسلامی بعد از رحلت امام خمینی(ره)، تصریح کرد: اینکه چطور این فایل منتشر شده است، جای تعجب دارد. در آن جلسه مقام معظم رهبری گفتند من را انتخاب نکنید که این نشان دهنده تواضع ایشان است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه چشم حوزه علمیه اصفهان به فضلای اصفهان روشن است، گفت: حوزه علمیه اصفهان از بدو تاسیس خدمات فراوانی در جهت نشر معارف اسلام و مکتب تشیع داشته است.

خاتمی با اشاره به درگذشت حجت‌الاسلام مهدی مظاهری، افزود: آن مرحوم شخصیتی بزرگوار بود که در طول حیات خود، بیش از 10 هزار یتیم را از ولایت تا اشتغال سرپرستی می‌کرد. مردم اصفهان نیز در تشییع و خاک سپاری آن مرحوم حضور پررنگی داشتند.

captcha