اولین مجمع مرتلان قرآن در مهد قرآن اصفهان تشکیل شد
کد خبر: 3683345
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
با حضور غلامرضا شاه میوه؛

اولین مجمع مرتلان قرآن در مهد قرآن اصفهان تشکیل شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: اولین مجمع مرتلان قرآن و اختتامیه دوره تخصصی تربیت مربی و داور ترتیل در موسسه مهد قرآن کریم اصفهان و با حضور غلامرضا شاه میوه، قاری بین‌المللی قرآن تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، غلامرضا شاه میوه، قاری بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته پنجشنبه 28 دی‌‌ماه در جلسه تشکیل اولین مجمع مرتلان قرآن که به‌همت موسسه مهدقرآن کریم و ولایت استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اولین بار است که کارگاه ویژه‌ای با عنوان کارگاه ترتیل به صورت رسمی برگزار می‌شود و من به نوبه خود، نمونه آن را تاکنون ندیده بودم و این حرکت بسیار خوبی است و امیدواریم که به صورت مستمر ادامه پیدا کند، زیرا ترتیل به عنوان زیرساخت همه فعالیت‌های تمرینی قرآن مثل تواشیح و حتی تلاوت قرآن به صورت حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن به خواندن آن تاکید کرده است، گفت: اینکه چگونه قرآن را بخوانیم بسیار مهم است، اهل سنت قرآن را با صوت و به صورت بسیار زیبا می‌خوانند، ما نیز به دنبال آن هستیم که قرآن را به شکل مطلوبی بخوانیم و چنین دوره‌هایی کمک می‌کنند که بتوانیم این فن و هنر را ترویج دهیم.

این قاری قرآن بیان کرد: یکی از معضلاتی که امروز با آن مواجه هستیم، این است که برخی هنوز در تلفظ حمد و سوره نماز خود دچار اشکال هستند، خوشبختانه حوزه به دنبال رفع این مشکل بوده و بحث صحیح خوانی قرآن را گسترش داده است، به‌طوری که حتی طلبه‌ها باید در آزمون صحیح خوانی شرکت کنند.

شامیوه خطاب به شرکت کنندگان در این همایش گفت: از تلاش، تمرین و تجزیه و تحلیل ترتیل‌ها غافل نشوید. شناخت قاریان و مرتلان معروف و استماع نمونه صوت‌های آنها در تقویت صوت بسیار مهم است.

وی، پیشنهاد تشکیل مجمع مرتلان را پیشنهاد بسیار خوبی دانست و افزود: به نظر من اگر این جلسات به صورت ماهانه و به صورت جداگانه برگزار شود، می‌توان با پیگیری آموزش‌ها و تجزیه و تحلیل‌ قرائت‌ها، نقاط ضعف‌ها را رفع کرد.

وی با بیان اینکه هر شخصی باید ختم قرآن را به صورت فردی مدنظر داشته باشد، گفت: خواندن قرآن به صورت شخصی و روزانه می‌تواند بسیاری از نقطه ضعف‌های قاریان را رفع کند.

براساس این گزارش، در این مراسم گواهینامه 47 نفر از بانوان و آقایانی که دوره تخصصی تربیت مربی و داور ترتیل را با  نظارت استاد شاه میوه با موفقیت گذرانده بودند، اهدا شد.

captcha