جشنواره فجر، همراهی سینما با جشن‌های انقلاب است
کد خبر: 3683352
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
عزت‌الله جامعی ندوشن:

جشنواره فجر، همراهی سینما با جشن‌های انقلاب است

گروه هنر: یک تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: جشنواره فیلم فجر از دیدگاه من اتفاقی است که از آن می‌توان به عنوان یکی از جشن‌های بزرگ انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر نام برد.

جشنواره فجر، همراهی سینما با جشن‌های انقلاب است

عزت‌الله جامعی‌ندوشن، تهیه‌کننده و بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان این‌که در جشنواره فیلم فجر امسال فیلمی را در مقام تهیه‌کننده و بازیگر ندارد، اظهار کرد: متاسفانه چند فیلمی که من در آنها یا به عنوان تهیه‌کننده یا در مقام بازیگر حضور داشتم، اجازه ورود به جشنواره فیلم فجر را پیدا نکردند، زیرا از نگاه هیئت انتخاب برای حضور در میان 22 فیلم مناسب نبودند.

وی افزود: این‌که آیا تصمیمی که هیئت انتخاب جشنواره فجر گرفت، درست یا غلط بود، امری است که فعلاً نمی‌توان درباره آن اظهار نظر کرد، چون ابتدا باید فیلم‌های حاضر دیده شوند تا بتوان گفت آیا تصمیم گرفته شده عادلانه بوده یا خیر. به هر حال با توجه به شناختی که من از هیئت انتخاب دارم بعید می‌دانم غرض‌ورزی خاصی در میان بوده باشد.

جامعی‌ندوشن گفت: «کرکدیل» کاری که به عنوان تهیه‌کننده در آن حضور داشتم و از سوی هیئت انتخاب رد شد. این فیلم اولین تجربه سینمایی مسعود تکاور بود. در این کار به سبک زندگی اسلامی و این‌که تنها این رویکردی است که می‌تواند انسان را به جایگاه مطلوب برساند پرداخته می‌شد.

وی در پاسخ به سوال پایانی مبنی بر این‌که جشنواره فجر را تا چه حد مبلغ انقلاب اسلامی می‌داند، بیان کرد: اگر نخواهیم بی‌انصافی کنیم باید بگویم سینما  یکی از ارکان بسیار مهم در معرفی انقلاب اسلامی در سطح جهان بوده است.  سینمای امروز ایران به دنیا نشان داده که می‌توان با تکیه بر ارزش‌های اخلاقی به دستاوردهای هنری نیز رسید. با این توضیح من جشنواره فجر را اتفاقی مبارک در ایام الله دهه فجر می‌دانم که سینما را با جشن‌های انقلاب اسلامی همراه می‌کند.

captcha