سبک زندگی بسیاری از ما اسلامی نیست
کد خبر: 3683375
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
امام جمعه کاشمر:

سبک زندگی بسیاری از ما اسلامی نیست

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر با اعلام اینکه بسیاری فکر می کنند اگر از اروپایی ها تقلید کنند انسانهای مدرنی می شوند در صورتی که این گونه نیست، اظهار کرد: متاسفانه سبک زندگی بسیاری از ما اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، امروز، ۲۹ دی‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه کاشمر در مصلای این شهر به دیدار روسای مجالس کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار در راستای اتحاد دنیای اسلام و هوشیاری و بیداری در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان بود.
وی با بیان اینکه امیدواریم سران کشورهای اسلامی و روسای مجالس اسلامی با این سخنان متحد شوند و دشمن، دسیسه ها و توطئه ها را بشناسند، عنوان کرد: اگر در داخل ایران افرادی نادان پرچم آتش می زنند همان نقشه اسرائیل است که می خواهند با مشغول کردن مردم به فکر فلسطین نباشیم.
طباطبایی با اعلام اینکه جدی گرفتن توطئه استکبار و نقشه های شوم اسرائیل را از مهمترین سخنان رهبر معظم انقلاب مجالس کشورهای اسلامی دانست و بیان کرد: مسلمانان باید تلاش کنند و با اتحاد و همبستگی نسبت به توطئه و فتنه دشمن هوشیار باشند، آن‌ها هنوز راه طولانی در پیش دارند و باید شهید داده و مبارزه و استقامت کرد.
امام‌‌جمعه کاشمر با بیان اینکه تشکیل و پیروزی انقلاب اسلامی سرچشمه بیداری مسلمانان بوده است، اظهار کرد: دنیای اسلام امروز مبارزه سنگین در پیش دارند و باید در این راه مقاومت و ایستادگی داشته باشند بنابراین ضرورت دارد مسلمانان با آگاهی و بیداری، دشمن شناس باشند و از توطئه و نیرنگ دشمنان غفلت نکنند.
خطیب جمعه کاشمر در ادامه یکی از مصادیق سبک زندگی اسلامی را در عمل به وظایف و تکالیف شرعی دانست و گفت: جامعه اسلامی باید به واجبات و تکالیف شرعی و مراسم های دینی و مذهبی و آنچه مربوط به باورها و اعتقاد است، اهمیت بدهد.
وی با اشاره به اینکه باید رفتار و گفتار در محیط زندگی و اداری رنگ و بوی دینی داشته باشد، بازار و جامعه مذهبی بوده و باور و اعتقاد به خدا در آن حاکم باشد، اظهار کرد: بر اساس روایات اگر ملت و مردمی اهل توبه و استغفار باشند از عذاب خداوند در امان خواهند ماند.
طباطبایی با اعلام اینکه کسانی که اهل توبه هستند باید دست از گناه بکشند و به خود آمده و نگذارند امر به معروف فراموش شود، عنوان کرد: بر اساس قرآن کریم اگر دچار قحطی، خشکسالی، فقر، بیماری و گرفتاری می شویم به خاطر دوری از خدا، گناه، معصیت و غفلت است.
وی با بیان اینکه اگر مردم اهل ایمان باشند، تقوا داشته و پرهیزگار بوده، از گناه، دروغ و تهمت دوری کنند، درهای آسمان بر رویشان باز خواهد شد و برکات نصیب آنها می شود، بیان کرد: اگر دچار خشکسالی شده ایم باید به خود آمده و ببینیم چه گناهانی در جامعه رایج شده است.
خطیب جمعه کاشمر به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان می فرمایند: باران هیچ سالی کمتر از سال دیگر نیست اما خداوند آن را هر کجا بخواهد نازل می کند هنگامی که قومی رو به گناه آورند خداوند آنچه را که از باران در آن سال برای آنان مقدر کرده از آنها می گیرد و به بیابان‌ها و کوه‌ها فرو می ریزد.
وی با اشاره به اینکه باید در رفتار و اعمال خود تجدید نظر کنیم، رفتار خود انسانها را موجب قحطی و خشکسالی دانست و افزود: توبه نکردن و گناه موجب می شود که چشمه های رحمت الهی بر روی بندگان خدا بسته شود.
طباطبایی از نیمه شب شرعی تا اذان صبح و سپس تا طلوع آفتاب را یکی از بهترین ساعت ها برای استجابت دعا دانست و عنوان کرد: متاسفانه اکثر مردم به دلیل شب نشینی، غیبت و تهمت نماز شب و یا حتی نماز صبح را خواب افتاده و نمی خوانند.
وی با بیان اینکه حتی کسانی هم که اهل نماز هستند نماز صبح شان را خواب می مانند، افزود: وقتی این گونه هستیم چطور می شود انتظار داشت رحمت خداوند بر ما نازل شود و شاهد باران باشیم.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از کسانی که مدعی مسلمانی هستند در زمان اذان ظهر همچنان در بازار به فکر خرید بوده و یا حتی بیکار دور می زنند، بد حجابی، فراموش کردن امر به معروف و نهی از منکر را ضد سبک زندگی دینی دانست و گفت: حتی طلاق که در جامعه زیاد شده عذاب می آورد.
وی با اعلام اینکه بسیاری فکر می کنند اگر از اروپایی ها تقلید کنند انسانهای مدرنی می شوند در صورتی که این گونه نیست، اظهار کرد: متاسفانه سبک زندگی بسیاری از ما اسلامی نیست.
طباطبایی با بیان اینکه در شهر مذهبی کاشمر آمار طلاق بسیار زیاد است، ماهواره را یکی از مهمترین عوامل طلاق دانست و افزود: باید بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات ریشه یابی شود.
وی همچنین به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) و نام‌گذاری این روز بنام روز پرستار اشاره کرد و گفت: باید در باب معرفی شخصیت و جایگاه حضرت زینب(س) به‌عنوان الگوی مترقی و مقدس و انتقال آن به نسل جوان تلاش کنیم.
امام‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) بهترین و بزرگ پرستار عالم اسلام است، افزود: پرستاری به دلیل اینکه باجان انسان سروکار دارد در حقیقت شغل خطیر، پرزحمت و حساسی است.
وی با تبریک روز پرستار و آرزوی موفقیت برای تمامی فعالان این حرفه خطیر در جامعه که در مسیر کمک و خدمت به انسان گام برمی‌دارند، اظهار کرد: وظایف و مسئولیت یک پرستار کمتر از پزشک نیست چراکه یک پرستار همواره در طول مدت بستری بودن بیمار از آسایش خود می‌گذرد تا بیمار سلامتی خودش را به دست آورد لذا باید قدر زحمات پرستارانی که برای سلامت افراد و جان انسانها تلاش بسیاری می کنند، بدانیم.
وی در ادامه با اشاره به 29 دی‌ماه روز ملی هوای پاک، بر ضرورت توجه به این موضوع مهم و حیاتی تأکید کرد و افزود: هوای پاک در حقیقت امروز آرزوی ساکنین شهرهای بزرگ‌شده و ساکنین شهرهای کوچک نیز در معرض از دست دادن آن قرار دارند.
وی با بیان اینکه باید در حفاظت از هوای پاک تلاش کنیم، بر فرهنگ‌سازی و توجه به محیط‌ زیست پاکیزه و سالم تأکید کرد.

 

captcha