۱۹ ژانویه به‌عنوان نقطه وحدت آذری‌های مسلمان معرفی شود
کد خبر: 3683380
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
سید قریشی:

۱۹ ژانویه به‌عنوان نقطه وحدت آذری‌های مسلمان معرفی شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: برخی سخنان رئیس جمهور که در آن نسبت به مسائل فقهی و دینی شبهه وارد می‌کند به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی امروز ۲۹ دی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، با اشاره به ۱۹ ژانویه، اظهار کرد: این روز باید به‌عنوان نقطه اتحاد و اتصال آذری‌ها شناخته شود .

وی، افزود: مهاجرت آذری‌ها در این روز نشان داد که وحدت میان مسلمانان در دنیا بی‌نظیر است و کسی نمی‌تواند مانع این امر شود.

امام جمعه ارومیه، در ادامه بیان کرد: باید این روز را گرامی داشته و به تمام دنیا اثبات کنیم که آذری‌های مسلمان در سراسر جهان متحد و هم‌صدا هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در مورد سخنان برخی مسئولین در موضوعات دینی و فقهی، تصریح کرد: اینکه رئیس جمهور با لباس روحانیت نقد امام معصوم را ممکن بداند، امری است که قابل نقد بوده و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام قریشی، گفت: ائمه معصومین(ع) از سوی هیچکس قابل نقد نیستند چراکه به مرحله عصمت رسیده‌اند و مسئولین باید در چنین مواردی حدود شرعی و دینی را رعایت کنند.

وی افزود: نقد باید منصفانه و به نفع مملکت باشد، آبروریزی با اهداف شخصی و نیات غرض‌ورزانه امری است که در هیچ دینی مورد قبول نیست و باید از آن دوری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در مورد وضعیت آب و هوای منطقه، ابراز کرد: رفتار صحیح با طبیعت و نیز دقت در مصرف درست در بحث آب و هوا اثرگذار است و باید در این مورد توجه بیشتری از سوی مردم مبذول شود.

وی آلودگی هوا را جزو مشکلات اصلی جامعه برشمرد و از مسئولان خواست تا نسبت به رفع این مشکل و اصلاح روند گام بردارند.

وی از شهرداری‌ها و مدیران مرتبط در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز درخواست همت بیشتر کرد.

captcha