وزارت ارتباطات در زمینه راه اندازی پیام‌رسان ملی به صورت جدی اقدام کند
کد خبر: 3683383
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

وزارت ارتباطات در زمینه راه اندازی پیام‌رسان ملی به صورت جدی اقدام کند

گروه سیاست و اقتصاد: آیت‌الله موسوی جزایری با تأکید بر راه‌اندازی یک پیام‌رسان ملی اظهار کرد: پیام‌رسان‌هایی که وجود دارد افسارشان به دست آمریکا و اسرائیل است، در حالی که می‌توانیم این مسئله را به نفع کشور و ملتمان حل کنیم. به صورت جدی می‌خواهیم در این بخش که مربوط به وزارت ارتباطات است اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوستان، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز امروز 29 دی در خطبه های نماز جمعه ضمن سفارش بر رعایت تقوای الهی، گفت: کسی که در دنیا ثبات نداشته باشد و نتواند خود را از لغزش‌گاه‌های گناه حفظ کند، بر روی صراط نیز نمی‌تواند خود را حفظ کند. 

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س)، گفت: حضرت زینب(س) پس از شهادت برادر بزرگوارش امام حسین(ع) مانند مادرشان حضرت زهرا(س) که از امامت دفاع کرد، در حالی که در اسارت دشمن بود با صبر علوی و عظمت روحی هیچ گونه رخنه و تزلزلی در ساحت قدسی ایشان ایجاد نشد و مخالفان را به نقد کشید و آنها را رسوا کرد. 

امام جمعه اهواز ادامه داد: حضرت زینب(س) در خطبه خود که در اوج عرفان و عصمت و تقوا بیان شده است، بنی امیه را رسوا کرد. این عظمت برای ما درس است. علاوه بر این، بالاترین درسی که از اهل‌بیت پیامبر(ص) باید بیاموزیم امر به معروف و نهی از منکر است که در برابر مفاسد نباید ساکت باشیم. باید به این فریضه عمل کرده و احساس مسئولیت کنیم و اول از خانواده خود شروع کنیم. 

آیت‌الله جزایری در خطبه دوم نماز، با اشاره به سالروز چهارشنبه سیاه اهواز در 27 دی، گفت: این روز به عنوان روز ملی اهواز نامیده شد که روز مهمی در تاریخ ما بود و عده‌ای هم شهید دادیم اما پیروزی‌های بزرگی هم به دست آوردیم. 

امام جمعه اهواز، درباره چهارشنبه سیاه توضیح داد: روز قبل از آن 26 دی روز فرار شاه بود. شادی مردم بر دشمن گران آمد و در 27 دی می‌خواستند انتقام بگیرند. یک بخش این اتفاق سمت حسینیه اعظم و خیابان طالقانی اهواز بود و یک بخش دیگر در دانشگاه بود که مرحوم آیت‌الله خزعلی آنجا سخنرانی داشت و حقیر اعلامیه جامعه روحانیت را در حسینیه اعظم قرائت می‌کردم که مورد حمله وحشیانه تانک‌های رژیم شاه قرار گرفتیم و هلی‌کوپترهایی نیز از بالا سقف را تیرباران می‌کردند. بعد از آن ما اعلام تحصن کردیم و در حسینیه ماندیم. بالاخره آنها عقب‌نشینی کردند و تاب مقاومت در برابر عزم راسخ ملت را نداشتند. 

وی افزود: 6 بهمن وقتی بختیار فهمید امام خمینی(ره) مصمم هستند به ایران تشریف بیاورند، دستور داد فرودگاه را اشغال نظامی کنند. پس از آن مبارزات مفصلی از سوی روحانیت و مردم انجام شد و آنها مجبور شدند این اشغال نظامی را برطرف کنند. 

آیت‌الله جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه غرق‌ شدن کشتی نفتکش سانچی گفت: جان باختن 32 نفر از خدمه کشتی نفتی کشورمان در راه انجام وظیفه و خدمت به کشور را تسلیت می‌گوییم. 

امام جمعه اهواز در ادامه سخنان خود در رابطه با مرکز پیام‌رسان ملی، گفت: الان پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام و واتساپ وجود دارد. اینها همه افسارشان به دست آمریکا و اسرائیل است. در حالی که ما می‌توانیم یک پیام‌رسان ملی ایرانی داشته باشیم که افسار آن به دست اجانب نباشد. خطاب من به وزیر ارتباطات است. البته شروع هم کرده‌اند و کارهای مختصری انجام شده است.

وی ادامه داد: خواهشم این است، الآن جوانان و نوجوانان ما دختر و پسر مبتلا به این مسائل هستند و از طرف دشمن تغذیه می‌شوند. در حالی که می‌توانیم این مسئله را به نفع کشور و ملتمان حل کنیم. هیچ توجیهی نیست که دست روی دست بگذاریم تا بچه‌های ما در این گرداب‌ها بیفتند. اینها دام‌های شیطان است و خیلی مفسده دارد.

آیت‌الله موسوی جزایری تصریح کرد: ممکن است بگوییم ما پیام‌رسان درست کردیم اما با وجود آن رقیب‌های قَدَر فایده‌ای ندارد. ما بایستی به صورت منحصر یک مرکز پیام‌رسان تمام ایرانی درست کنیم و به هیچ‌وجه فرصت به دشمن ندهیم با سرنوشت بچه‌های ما و کشور بازی کند و هزاران مفسده به وجود بیاورد که الان هم وجود دارد و ما شبانه‌روز با این مسائل درگیریم و گزارش‌های عجیب و غریبی به ما می‌رسد که قابل گفتن نیست. مسئولان باید اهمیت بدهند. به صورت جدی می‌خواهیم در این بخش که مربوط به وزارت ارتباطات است اقدام شود.

captcha