سیاست بازی ها مانع تخصص گرایی و شایسته سالاری در ادارات میاندوآب
کد خبر: 3683386
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
حسن زاده:

سیاست بازی ها مانع تخصص گرایی و شایسته سالاری در ادارات میاندوآب

گروه سیاسی: امام جمعه میاندوآب گفت: سیاسی بازی موجب عقب ماندگی شهر ما شده است بطوریکه این سیاست زدگی ها اجازه نمی دهد افراد با تخصصی که دارند در جایگاه واقعیشان خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 29 دی حجت الاسلام والمسلین حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب در خطبه های امروز نماز جمعه میاندوآب گفت: سیاسی بازی موجب عقب ماندگی شهر ما شده است بطوریکه این سیاست زدگی ها اجازه نمی دهد افراد با تخصصی که دارند در جایگاه واقعیشان خدمت کنند.

حسن زاده بیان کرد: معضل اساسی جامعه ما بیکاری است، درحالیکه همیشه زمان انتخابات وعده ایجاد چندین شغل و حل معضل بیکاری را می دهند ولی اقدامی برای تحقق این وعده نمی بینیم.

وی با اشاره به دلایل ازدیاد افرادبیکار در جامعه، ادامه داد: ایران کشوری4 فصل است و در تمام طول سال باید کشاورزی رونق داشته باشد اما درحال حاضر شاهد نابودی این قشر جامعه هم هستیم و علی رغم اینکه کشور ما از لحاظ منابع زیر زمینی و نفتی و معادن جزو غنی ترین کشورهای جهان است همچنان از ایجاد مشاغل مربوط به این بخش عاجز هستیم.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به حکومت کوتاه ساسانیان تصریح کرد: کتب تاریخی علت کوتاهی عمر حکومت ساسانیان را بکار گیری افراد خرد بر منصب های بزرگ و بکار گیری انسان های لایق و متخصص در منصب های خرد نقل کرده اند و اگر کمی دقت کنیم همین مشکل اکنون گریبان گیر جامعه ما شده است.

حسن زاده گفت: سیاست زدگی مانع اصلی در راه پیشرفت میاندوآب است و از کسانی که اعتقاد دارند اینگونه نیست می خواهم ثابت کنند و من به آنها می گویم اگر میاندوآب سیاسی زده نبود الان شما در جایی که هستید، نبودید.

وی افزود: من اقتصاد دان نیستم و در حوزه احکام تخصص دارم و سابقه کار در وزارت کشور را هم ندارم، پس شک نکنید اگر بنده فرماندار این شهر می شدم روز به روز این شهر پس رفت می کرد و به همین دلیل نیز باید هر کسی را در زمینه مربوط به تخصص خود بکار گرفت.

حسن زاده با بیان اینکه مشکل دیگر جامعه ما این است که نمی توانیم کارها را الویت بندی کنیم که چه کاری در چه زمانی صورت بگیرد، تاکید کرد: یکی از این امورات و کارهای مسئله بیکاری جوانان است که باید در سریع ترین زمان ممکن توسط مسئولین به آن پرداخته شود.

captcha