برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت از 30 دی
کد خبر: 3683407
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
رئیس ارشاد اسلامی رشت خبر داد:

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت از 30 دی

گروه اجتماعی: حسن پور، از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت خبر داد و گفت: سومین جشنواره فجر رشت از 30 دی آغاز می شود و در دهم بهمن خاتمه خواهد یافت.

محمد حسن پور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت خبر داد و اظهار کرد: سومین جشنواره فرهنگی – هنری فجر رشت با مشارکت 35 مرکز فرهنگی و هنری آزاد و با اجرای 57 برنامه در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت آموزشگاه های آزاد هنری در بخش های موسیقی، نمایش، سینمایی، تجسمی و... در این جشنواره، تصریح کرد: حجم گسترده ای از هنرجویان، خانواده های هنری، اساتید، مدرسان و مدیران آموزشگاه ها در سومین جشنواره فجر رشت مشارکت دارند و با توجه به اینکه تماشای برنامه های متنوع جشنواره برای عموم رایگان است، طی دو سال اخیر با استقبال باشکوهی از سوی شهروندان و هنرمندان مواجه گردید.

رئیس ارشاد اسلامی رشت، به اهداف برگزاری جشنواره اشاره و بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب و همچنین ارائه آخرین دستاوردهای مدرسین، اساتید، هنرمندان و هنرجویان انجمن های فرهنگی – هنری و آموزشگاه های آزاد هنری شهرستان می باشد و در واقع زحمات یکساله مراکز فرهنگی و هنری شهرستان رشت در این دهه به نمایش گذاشته می شود.

این مقام مسئول افزود: در سومین جشنواره فجر رشت، 20 آموزشگاه آزاد هنری موسیقی، هشت آموزشگاه آزاد هنری – نمایشی – سینمایی و هفت انجمن فرهنگی هنری و آموزشگاه آزاد تجسمی مشارکت دارند.

حسن پور با بیان اینکه مشارکت مراکز فرهنگی و هنری در سومین جشنواره فجر رشت افزایش یافته است، گفت: مشارکت مراکز فرهنگی – هنری شهرستان رشت در جشنواره امسال نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و به لحاظ کیفی برنامه ها با رشد چشمگیری همراه بوده و در این دوره جشنواره برای نخستین بار برخی از مراکز نمایشی و انجمن های شعر و قصه برنامه های خود را به صورت تلفیقی – مشارکتی اجرا خواهند نمود که نشان دهنده رشد کیفی و ایجاد فضای صمیمیت و همدلی ما بین مراکز فرهنگی و هنری شهرستان رشت می باشد.

رئیس ارشاد اسلامی رشت، درخصوص زمان برگزاری سومین جشنواره فجر رشت نیز خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر جشنواره فجر رشت همزمان با شروع ایام الله دهه مبارک فجر برگزار می شد، اما در سال جاری و به علت تقارن ایام دهه فجر با دهه فاطمیه و با توجه به اینکه در جشنواره فجر برنامه های شاد و مفرح برگزار می گردد لذا به منظور پاسداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و براساس سیاست گذاری های ستاد جشنواره، سومین جشنواره فجر رشت از 30 دی آغاز می شود و در دهم بهمن خاتمه خواهد یافت.

captcha