انتشار سروده‌های فاطمی استاد سازگار
کد خبر: 3683414
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

انتشار سروده‌های فاطمی استاد سازگار

کانون خبرنگاران نبا: قرار است امسال همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها)، دهمین جلد از مجموعه «صدف نبوت» منتشر شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا نبا حجت‌الاسلام و المسلمین حسین فتحی، مدیر دفتر هنر و ادبیات هلال از انتشار مجموعه‌ای جدید از غلامرضا سازگار، پیشکسوت شعر آیینی، خبر داد و گفت: قرار است امسال همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها)، دهمین جلد از مجموعه «صدف نبوت» منتشر شود.
وی ادامه داد: این اثر دربردارنده گزیده‌ای از سروده‌های فاخر سازگار با موضوع سیره و زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) است. در ۹ سال گذشته، ۹ جلد از مجموعه «صدف نبوت» از این استاد پیشکسوت منتشر شد که گزیده‌ای از بهترین سروده‌های فاطمی معاصر را به مخاطبان و علاقه‌مندان به شعر آیینی ارائه کرده است.
سازگار که از پیشکسوتان شعر آیینی است، در اشعارش «میثم» تخلص می‌کند. برخی از شعرهای او در زمره‌ ماناترین آثار آیینی قرار می‌گیرند. اشعار این شاعر اهل بیت(علیهم السلام) نه اینکه از لحاظ ادبی دارای پیچیدگی‌ها و اتفاقات زبانی خاصی باشند، بلکه اتفاقاً سهل ممتنع و همه فهم بودن زبان اشعار او باعث شده است که بسیار مورد توجه قرار گیرد.

captcha