کار جهادی و برنامه مدبرانه و فعال؛ راه‌حل مشکلات جامعه
کد خبر: 3683416
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
حجت‌الاسلام نکونام عنوان کرد:

کار جهادی و برنامه مدبرانه و فعال؛ راه‌حل مشکلات جامعه

گروه سیاسی: خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید با کار جهادی و برنامه مدبرانه و فعال مشکلات را رفع کرد، گفت: مردم این‌ها را مشاهده می‌کنند و واقعاً امیدوار می‌شوند لذا حمایتشان بیشتر خواهد شد و این انتظاری است که مردم خوب ما دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 28 مهر در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به مسئله برجام و اینکه کشور عملاً از فواید برجام محروم است و بهره‌ای نمی‌گیرد زیرا باید بانک‌های اروپایی کارگشا باشند و ارائه خدمت دهند، گفت: بانک‌های اروپایی هم تحت تأثیر بانک آمریکایی هستند و بانک‌های آمریکایی هم اجازه نمی‌دهند لذا کشور عملاً از منافع برجام محروم است.
خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه اروپایی‌ها در حال زمان خریدن هستند و مرتب زمان را به عقب می‌اندازند و این به نفع کشور ما نیست، افزود: بنا نیست الان در کشور در مورد چند و چون برجام صحبت شود زیرا بالاخره باید تصمیم را آن‌ها بگیرند و ما نمی‌خواهیم عهدشکن باشیم؛ زیرا طبق اسلام و دستور اسلام عهدی را خوب یا بد بالاخره بسته‌ایم و باید بر روی عهدمان بمانیم، لذا ما راجع به برجام سخنی نمی‌گوییم و منتظر اقدام آن‌ها می‌مانیم.
حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه در این شرایط انتظار می‌رود که روسای قوا به گونه‌ای حرف نزنند که کشور دچار چالش شود، اظهار کرد: انتظار می‌رود سخنان تحریک‌آمیز و شبه انگیز و چند پهلو گفته نشود که به موضع‌گیری علما و مراجع و تریبون‌ها و رسانه‌ها و امثال این‌ها بینجامد.
نماینده ولی فقیه در استان بر به کارگیری توان کشور در راستای رفع مشکلات و نارسایی‌ها تأکید و تصریح کرد: اکنون باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و باید نسبت به تولید و اشتغال در پایان سال جاری که سال تولید و اشتغال است نیز پاسخگو باشیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام عنوان کرد: در پایان سال باید محبت این مردم وفادار، ماندگاری‌شان و اجتماع عظیمشان در خنثی کردن فتنه 96 و دیگر محبت‌هایشان را با عمل و تلاش افزون‌تر برای مشکلاتشان جبران کرد.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ما ائمه جمعه و برخی از روحانیون کار اجرایی و قضایی نداریم و مقننه کار ما نیست و واقعاً امکانات هم در اختیار ما نیست اما مراجعات مردم به ما به مراتب بیش از دستگاه‌های دیگر است، ادامه داد: ما در پاسخگویی به مردم ناتوان هستیم زیرا مردم هم انتظار دارند و هم حق دارند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: متأسفانه ما هم در برابر این تقاضاها و مشکلات کاری نمی‌توانیم انجام دهیم جز آنکه آن‌ها را ارجاع می‌دهیم به مسئولان و دستگاه‌ها و گاهی پاسخ‌های لازم هم در آنجا گرفته نمی‌شود که گله‌مندی‌هایی در پی دارد لذا انتظار مردم در این شرایط پرداختن به امور اصلی و گره‌گشایی است نه اینکه مسئولان حاشیه‌سازی کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه مردم می‌دانند که توان و امکان کشور محدود است، خاطرنشان کرد: باید به تدریج پیش رفت اما با کار جهادی نه به گونه‌ای که کاری را از سر بگذرانند یا خدای نخواسته بی اعتنایی به خواسته‌های مردم شود.
خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید با کار جهادی و برنامه مدبرانه و فعال مشکلات را رفع کرد، گفت: مردم این‌ها را مشاهده می‌کنند و واقعاً امیدوار می‌شوند لذا حمایتشان بیشتر خواهد شد و این انتظاری است که مردم خوب ما دارند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در پایان تصریح کرد: ان شالله خداوند متعال به مسئولان توفیق دهد که به مسائل اصلی مردم بیش از گذشته توجه کرده و الحمدالله مردم خوبان هم پشتیبان بوده‌اند لذا بیشتر دست به دست هم دهیم و انشاالله این نظام خدایی را به مقصد برسانیم.

captcha