ایران ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری دینی دارد/امام غزالی به عنوان متکلم خراسانی مشهور است
کد خبر: 3683417
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

ایران ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری دینی دارد/امام غزالی به عنوان متکلم خراسانی مشهور است

گروه اجتماعی: نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران اقلیم‌های مختلفی دارد و در کنار ظرفیت‌های دینی و تمدن غنی ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری دینی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان عصر امروز، 29 دی ماه در کنگره امام محمد غزالی که در اندونزی در حال برگزاری است، اظهار کرد: آنچه در رابطه با موضوع تأثیر زیارت برادر امام محمد غزالی در تحکیم اخوت و وحدت اسلامی مهم است اینکه ما در عصری زندگی می‌کنیم که از یک طرف بخشی از عالم بشریت از دین رویگردان و بخش عمده‌ای بازگشت به دین دارند.
وی افزود: این موضوع موجب سوءاستفاده برخی‌ها شده است و دشمنان اسلام با توجه به این مسئله، عرفان‌های کاذب و تندرویی‌هایی را طرح و پیش کشیدند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اعلام کرد: عالمان دینی ما همواره در صدد مطرح کردن مشترکات بین ادیان الهی به ویژه دین اسلام بوده و با بهره‌گیری از آن بستر وحدت را بیش از پیش بین امت اسلامی گسترش داده‌اند.
وی عنوان کرد: ایجاد اخوت و برادری از مسائلی است که علمای دینی همواره مورد توجه قرار داده‌اند و امام محمد غزالی از جمله عالمان دینی بوده که همه آن را قبول داشته و از جهات مختلف مورد توجه است.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با عنوان اینکه امام محمد غزالی را همه فرقه‌های اسلام از جنبه‌های مختلف قبول دارند، اعلام کرد: ایران از کشورهای غرب آسیا، محل رشد بسیاری از بزرگان اهل سنت و تشیع است، امام محمد غزالی را خیلی قبول دارند.
حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: مکانی که به عنوان قبر امام محمد غزالی مشهور بود بعدها به این نتیجه رسیدند که آنجا سنگ یادبود این امام همام است و الان بعد از کاوش‌هایی که انجام گرفته مکان دیگری را که به احتمال زیاد قبر امام محمد غزالی است پیدا کرده‌اند که بعد از به قطعیت رسیدن این موضوع، کار ساخت مقبره این عالم دینی انجام خواهد شد.
وی جایگاه امام محمد غزالی در کشور ایران را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: این امام در میان ایرانیان به عنوان حجت‌الاسلام و متکلم خراسانی مشهور است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین خاطرنشان کرد: امام محمد غزالی به عنوان شافعی ثانی نیز مشهور است چرا که این شخصیت والا در علوم مختلف نظریاتی دارد که همه را با گذشت هزار سال تحت تاثیر قرار داده است.
به گفته وی، تاثیرپذیری از امام محمد غزالی تنها مختص علمای اهل سنت نیست بلکه علمای اهل تشیع و مکتب جعفری نیز جایگاه و ارزش زیادی برای ایشان قائل هستند.
حسینی شاهرودی اظهار کرد: نزدیک‌ترین مذهب به مذهب شافعی، مذهب جعفری است لذا پیروان مذهب شافعی دنیا باید بیایند وحدت و برادری را بین تشیع و تسنن در ایران ببینند که وحدت نهادینه شده و خدشه‌ناپذیر است.
وی همچنین، امنیت ایران را حاصل وحدت بین تشیع و تسنن نام برد و اضافه کرد: ایران در منطقه‌ای ناامن قرار گرفته اما به برکت این وحدت هیچگونه ناامنی ندارد و به عنوان کشوری مقتدر نقش مهمی در معادلات جهانی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه در زمان غزالی هم دیدگاه‌های افراطی جهان اسلام را با مشکل مواجه کرده بود، گفت: این امام همام دیدگاه افراطی را موجب نابودی جوامع اسلامی می‌دانست و همواره بر دوری از افراط تاکید کرده است.
وی گفت: افراطیون توسط دشمنان اسلام تربیت شده و به خون مسلمانان تشنه هستند لذا تنها راه مقابله با آنها حفظ وحدت و مقابله با دیدگاه‌های افراطیون است.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، زیارت قبور بزرگان دین که امروز افراطیون با آن مخالفت می‌کنند موجب افزایش برادری بین مسلمانان می‌شود کما اینکه زیارت قبور در زمان پیامبر(ص) هم مورد تاکید قرار گرفته است.
وی اذعان کرد: علمای اهل سنت هم به زیارت قبور بزرگان می‌رفتند که مزار بایزید بسطامی و بسیاری از بزرگان اهل سنت و تشیع در ایران وجود دارند که محل زیارت و میعادگاه عاشقان دین است.
به گفته آیت الله حسینی شاهرودی، ایران اقلیم‌های مختلفی دارد و در کنار ظرفیت‌های دینی و تمدن غنی ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری دینی است.
وی به نقش انقلاب ایران در تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی از زمان تشکیل تا به امروز نقش مهمی در توسعه دین اسلام و دفاع از ارزش‌های آن داشته است.
وی عنوان کرد: رهبر انقلاب ایران در دهه 50 فرمودند ما امروز آمریکا را از ایران بیرون کردیم و همین اتحاد و یگپارچگی سبب شده است که در دهه 90 هم این کشور استکباری را از منطقه بیرون کردیم.
نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: اسرائیلی که ادعا داشت از نیل تا فرات را می‌گیرد امروز گیر افتاده و مسلمانان متحد شده و جبهه اسلامی شکل گرفته است.
وی یادآور شد: سعی می‌کنیم کنگره عظیم دیگری از امام محمد غزالی را در ایران برگزار کنیم البته امروز نام این امام همام بر سر در بسیاری از اماکن علمی و مکان‌های مهم در ایران می‌درخشد.

captcha