بهره‌وری 13 دستگاه از نتایج همایش ملی «مسائل اجتماعی زنان»
کد خبر: 3683500
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کرمی خبر داد:

بهره‌وری 13 دستگاه از نتایج همایش ملی «مسائل اجتماعی زنان»

گروه جامعه: دبیر علمی همایش ملی مسائل اجتماعی زنان با بیان اینکه 13 دستگاه در برگزاری این همایش مشارکت داشته‌اند، اظهار کرد: برخی محورهای همایش به سفارش این دستگاه‌ها لحاظ شده است تا بتوانند از نتایج علمی و پژوهشی آن استفاده کنند.

محمدتقی کرمی، دبیر علمی همایش ملی مسائل اجتماعی زنان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری این همایش در پنج محور اصلی، گفت: همایش ملی مسائل اجتماعی زنان طی روزهای 10 و 11 اردیبهشت‌ماه سال آینده، از سوی گروه مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری مؤسسات آموزشی - پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، در محل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

وی از ارسال بیش از 90 اثر به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و عموم علاقه‌مندان تا 15 بهمن‌ماه، فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه همایش به نشانی تهران، خیابان شریعتی، خیابان شهید داوود گل نبی، میدان کتابی، دانشکده علوم اجتماعی، ارسال کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: آثاری که تا کنون به دست ما رسیده است از سوی افراد شناخته شده در حوزه زنان بوده و برآورد ما از سطح کیفی آثار بالا است، چرا که بسیاری از آثار مربوط به پایان‌نامه‌های مقطع دکترا و کارشناسی ارشد است.

کرمی محورهای اصلی این همایش را «زنان و مسائل و تحولات فرهنگی»، «زنان و مسائل اقتصادی و رفاهی»، «زنان و مشاركت سياسی، اجتماعی و مدنی»، «زنان و خانواده و آسیب‌های اجتماعی» و «زنان و آموزش عالی و آموزش ‌و پرورش» خواند و گفت: در محورهای فرهنگی و مشارکت زنان شاهد ارسال آثار بیشتری بودیم و پژوهشگران به این دو حوزه تمایل بیشتری نشان دادند.

وی با بیان اینکه 13 دستگاه که بخشی از آنها علمی و پژوهشی و برخی اجرایی هستند، در برگزاری این همایش مشارکت داشته‌اند، اظهار کرد: برخی محورهای همایش به سفارش این دستگاه‌ها لحاظ شده است تا بتوانند از نتایج علمی و پژوهشی آن استفاده کنند که از جمله می‌توان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کار، تعاون و ر فاه اجتماعی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شهرداری تهران و ... اشاره کرد.

دبیر علمی همایش مسائل اجتماعی زنان  در پایان یادآور شد: مقالات برگزیده در مجلات علمی پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی نیز به چاپ می‌رسد و مقالات همایش در پایگاه ISE نمایه می‌شود.

captcha