افشای بنيان ظلم و قيام زينبی موجب فجر انقلاب حضرت سيدالشهدا(ع) شد
کد خبر: 3683529
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
امام جمعه بوشهر:

افشای بنيان ظلم و قيام زينبی موجب فجر انقلاب حضرت سيدالشهدا(ع) شد

کانون خبرنگاران نبأ: آيت‌الله غلامعلی صفايی بوشهری، حضرت زینب کبری(س) را يک شخصیت ممتاز در تاریخ اسلام دانست و گفت: دفاع از حريم ولايت و افشای بنيان ظلم، رسالت حضرت زينب(س) بود و اگر قيام آن حضرت نبود انقلاب امام حسين(ع) ابتر بود؛ در واقع اين قيام موجب فجر انقلاب حسينی شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آيت‌الله غلامعلی صفايی بوشهری، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، 29 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه اين شهر، با اشاره به اينكه برادری یک سری الزامات و شرایط دارد، اظهار کرد: هیچ‌گاه دو مسلمان به همدیگر ظلم و ستم نکرده و به حریم هم تجاوز نمی‌كنند، همديگر را تخریب نمی‌کنند و تهمت نمی‌زنند.

وی با بیان اینکه پیوند اسلامی و روحيه تعاون در فضای خانواده باید حفظ شود، افزود: امام جعفر صادق(ع) در حدیثی فرمودند که سزاوار است که مسلمین یک جامعه اسلامی با هم ارتباط داشته باشند و همسر و برادر و خواهر در فضای خانواده همدیگر را و به خصوص افراد جامعه را فراموش نکنند. پیوند اسلامی در فضای خانواده باید حفظ شود و اعضای یک خانواده با روحيه تعاون و یاری رساندن به همدیگر کمک کنند.

امام جمعه بوشهر در ادامه با بيان اينكه روزی حلال، صله رحم، داشتن روح عطوفت و مهربانی، پیوند اسلامی در حوزه خانواده و اجتماعی از ویژگی و صفات مسلمان موحد است، گفت: مسلمانی به شناسنامه نیست و همه بايد نسبت به هم رحمت و ترحم داشته باشند و نگاه سوء‌استفاده از هم نداشته باشند؛ مسلمانی يعنی نسبت به دیگری مهربانی کردن. اخوت و در خدمت دیگران بودن یکی از اصول سبک زندگی اسلامی و قرآنی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با نگاه تحليلی به ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنفرانس سران مجالس کشورهای اسلامی، بيان کرد: باید صراحت داشته باشیم تا بتوانیم جریان‌سازی کنیم و جامعه را تحت‌تأثیر قرار دهیم و سکوت ایجاد شده توسط مزدوران داخلی به‌عنوان دست نشانده‌های جهان سلطه را بشکنیم. مسئله فلسطین، بحرین و یمن برای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است؛ آمريكا و اسرائيل به‌دنبال اسلام‌ستيزی در سرزمين قدس هستند.

نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اينكه در عرصه جهان اسلامی بسیاری مشکلات عدیده است، تصريح كرد: مسئله فلسطین یک مسئله مهم در جهان است و طوری شده که معرفی رژیم اشغالگر صهیونیستی به‌عنوان پایتخت سرزمين قدس از سوی آمریکا، یک گام اسلام‌ستیزی آنها را فراهم آورده است، اما مطمئن باشید اسرائیل به‌زودی شکست خواهد خورد و ان‌شاء‌الله نماز جماعت مسلمین در بیت‌المقدس اقامه خواهد شد.

رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر حضرت زینب کبری(س) را يک شخصیت ممتاز در تاریخ اسلام دانست و بيان کرد: دفاع از حريم ولايت و افشای بنيان ظلم، رسالت حضرت زينب(س) بود و اگر قيام آن حضرت نبود انقلاب امام حسين(ع) ابتر بود؛ در واقع اين قيام موجب فجر انقلاب حسينی شد. مناسب است مراکز فرهنگی این روز و روز پرستار را به‌عنوان روز الگوپذيری در بين افراد جامعه نهادنيه و تبليغ سيره وی كنند.

آيت‌الله صفایی بوشهری حادثه جان باختن دریانوردان کشتی سانچی در آب‌های چين را به مردم ولايت‌مدار و بصير ايران تسليت گفت و اظهار کرد: از تمامی مسئولان اجرایی کشور تقاضا دارم که به امور مردم ایران خدمت کنند و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای بپرهیزند و درب اتاق مسئولان روی مردم و مطالبه‌های آنان باز باشد و مشكلات را حل كنند؛ چیزی که می‌ماند کارنامه اعمال انسان است و خدمت به مردم یک فرصت و سعادت است.

حامد فکوری

captcha