حضرت زینب (س) الگویی برای بانوان در مواجه با حوادث است
کد خبر: 3683543
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
آیت‌الله خاتمی:

حضرت زینب (س) الگویی برای بانوان در مواجه با حوادث است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حرکت درخشان حضرت زینب (س) در حادثه کربلا نشان داد که زنان جایگاه ویژه‌ای در حوادث و اتفاقات دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر دیروز جمعه 29 دی‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه زنجان با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: رشادت‌ها و شجاعت‌های بزرگ بانوی کربلا، پیام حادثه عظیم کربلا را به گوش جهانیان رساند و دشمن را رسوا کرد.
 
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه حرکت درخشان حضرت زینب (س) در حادثه کربلا نشان داد که زنان جایگاه ویژه‌ای در حوادث و اتفاقات دارند، تصریح کرد: زنان و بانوان در انقلاب اسلامی نیز جایگاه و نقش ویژه‌ای ایفا کردند.
 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان همچنین با اشاره به روز هوای پاک و لزوم مراقبت و محافظت از محیط زیست، تاکید کرد: برای سالم نگه ‌داشتن محیط طبیعی و زیست، نیازمند عزم ملی هستیم.
 
امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۲۹ دی در تقویم کشور روز هوای پاک نام‌گذاری شده است، گفت: انسان همواره باید در سالم نگه ‌داشتن کره زمین کوشا باشد که در همین راستا حفظ محیط زیست یکی از اصل‌های مهم محسوب می‌شود که تلاش همگانی را برای حفظ و حفاظت محیط زیست می‌طلبد.
 
آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به سالروز جنگ 22 روز غزه و تلاش رژیم غاصب و صهیونیستی برای از بین بردن مقاومت در این منطقه کوچک تاکید کرد: رژیم صهیونیستی تلاش داشت دو ساعته این منطقه را تصرف کند، اما با مقاومت مردم غزه پس از 22 روز نتوانست کاری از پیش ببرد.
 
وی با بیان اینکه بنا بر ادعای رژیم صهیونیستی این رژیم یکی از مجهزترین ارتش‌های جهان را در اختیار دارد، تصریح  کرد: جنگ 22 روزه نصرت الهی بود و نشان داد که نتیجه مقاومت در مقابل دشمن پیروزی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان حادثه کشتی سانچی و تسلیت به خانواده‌های جان باختگان این حادثه گفت: برای آنها سه افتخار بود، مرگ شهادت گونه در راه خدمت به کشور، جان باخت در آتش بالای 900 درجه و غرق شدن در آب برای آنها افتخار بود و مظلومانه دعوت حق را لبیک گفتند.
captcha