ظرفیت نمک‌زدایی نفت و گاز گچساران به ۱۶۵ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد
کد خبر: 3683626
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

ظرفیت نمک‌زدایی نفت و گاز گچساران به ۱۶۵ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد

گروه اجتماعی: مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از افتتاح دو پروژه بزرگ نمک‌زدایی در دهه فجر خبر داد و گفت: با افتتاح این دو پروژه ظرفیت فرآورش کارخانه‌های نمک زدایی این شرکت به ۱۶۵ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به‌نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، هوشنگ صیدالی، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران امروز، 30 دی‌ماه در بازدید از تاسیسات نفت بی‌بی حکیمه یک، اظهار داشت: نیروهای عملیاتی صنعت نفت در خط مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی قرار دارند.
وی با بیان اینکه نگاه مقامات وزارت نفت همواره به نیروهای عملیاتی و اقماری در صنعت نفت است، عنوان کرد: باید به سمتی برویم که نیروهای اقماری هیچ گونه دغدغه و نگرانی در تاسیسات نداشته باشند.
صیدالی ابراز کرد: به عنوان مدیرعامل این شرکت وظیفه خود می‌دانم که تمام سعی و تلاش خود را بکار ببندم تا نیروهای عملیاتی و اقماری در بهترین شرایط در محل کار حضور داشته باشند.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه با بازدید از تاسیساتی که نیروهای اقماری حضور دارند در اولویت کارهای ما قرار دارد، تصریح کرد: نیروهای اقماری در صنعت نفت در شرایطی در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور حضور دارند که از خانواده خود دور بوده و در بد‌ترین شرایط آب و هوایی با خطرات بسیاری روبرو هستند اما لحظه‌ای نمی‌گذارند شریان نفت متوقف شود و از این رو وظیفه نیروهای ستادی و خدماتی نسبت به انان سنگین‌تر است.
صیدالی بیان کرد: نیروهای خدماتی و اداری در ستاد باید به سمت و سوئی حرکت کنند که نیروهای عملیاتی شرکت در بحث رفاهی هیچ مشکلی را احساس نکنند تا بتوانند بهترین خروجی را برای صنعت بزرگ نفت و گاز داشته باشند.
وی بیان کرد: همواره باید بدانیم صندلی مدیریت‌ها و نیروهای ستادی در نفت صندلی خدمت به نیروهای عملیاتی می‌باشد چرا که این نیروی انسانی در عملیات و تاسیسات است که در طول چهار دهه که از انقلاب می‌گذرد از گذرگاه‌های سخت وپرپیچ و خم کشور با سربلندی عبور کرده و نگذاشته است تحریم‌ها کوچک‌ترین خدشه‌ای در تولید ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه وظیفه اصلی شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران به عنوان دومین تولید کننده نفت در جنوب کشور تولید صیانتی نفت، ‌ گاز ومایعات گازی است، افزود: با همت، سعی و تلاش شما کارکنان پرتلاش و زحمت کش شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران به تحقق بیش از 100 درصدی اهداف تولید در یکسال گذشته دست پیدا کرده‌ایم و این مهم صورت نمی‌گرفت جز با تلاش و از خود گذشتگی شما و برخود وظیفه می‌دانم از شما سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی تقدیر و تشکر نمایم.
صیدالی با اشاره به نقش کارکنان نفت در پیروزی انقلاب گفت: به همین جهت در دهه مبارک فجر با راه اندازی و در مدار قرارگرفتن دو واحد نمک زدایی این شرکت شاهد افزایش تولید در بام نفتی ایران خواهیم بود.
وی عنوان کرد: با افتتاح و راه اندازی دو واحد نمک زدایی توسط مسوولان کشوری و مقامات وزارت نفت در دهه مبارک فجر ظرفیت فرآورش کارخانه‌های نمک زدایی این شرکت 165 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به این دو پروژه بزرگ گفت: این پروژه‌ها شامل افتتاح نمک زدایی گچساران 3 با ظرفیت 110 هزار بشکه در روز و بی‌بی حکیمه 1 باظرفیت 55 هزار بشکه در روز خواهد بود.
صیدالی خاطرنشان کرد: هم اکنون با در مدار قرار دادن نمک‌زدایی «گچساران3» به صورت آزمایشی تولید نفت گچساران با حدود 20 هزاربشکه افزایش در روز به حدود630 هزار بشکه در روز رسیده که با افتتاح رسمی این دو پروژه تولید نفت این شرکت به حدود 635 هزار بشکه در روزمی‌رسد.
وی هدف از احداث پروژه‌های نمک زدایی درمناطق نفتخیز جنوب را ظرفیت سازی فرآورش نفت نمکی، بالا بردن کیفیت نفت تولیدی، صیانت از ذخایر نفتی، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاه‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی عنوان کرد.
صیدالی عنوان کرد: این دو پروژه با پیشرفته‌ترین تجهیزات با فناوری روز دنیا طراحی شده و تمامی استانداردهای ایمنی و زیست محیطی در آن لحاظ شده است.

captcha