قلب تهران می‌تواند پایلوت طرح اخلاق شهروندی باشد
کد خبر: 3683628
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

قلب تهران می‌تواند پایلوت طرح اخلاق شهروندی باشد

گروه جامعه: مشاور شهردار و رئیس کار گروه اخلاق شهروندی تهران در دیدار با شهردار منطقه 6 با بیان اینکه نیروهای متخصص و کارشناس خوبی در بدنه شهرداری منطقه 6 مشغول فعالیت هستند گفت: یکی از طرح‌هایی که شهرداری تهران به صورت منسجم پیگیری می کند اجرای طرح اخلاق شهروندی است و مناطقی نیز برای شروع پایلوت طرح در نظر گرفته شده‌اند که منطقه 6 یکی از آنها است.

‌به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6، رسول رسولی‌پور، رئیس گروه اخلاق شهروندی تهران با بیان اینکه امروزه اخلاق گمشده زندگی انسان‌ها است گفت: اگر به دنبال ساماندهی شهر و افزایش نشاط و شادابی شهروندان هستیم باید بحث اخلاق شهروندی را جدی گرفته و در لایه لایه مدیریت شهری دنبال کنیم و پروژه مهم اخلاق شهروندی مورد توجه شهردار منطقه 6 قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تنها ارائه صرف خدمات‌رسانی در شهر فایده ندارد گفت: در کنار توسعه کالبد فیزیکی شهر باید به روح شهر نیز توجه داشت تا شهروندان از زندگی در شهر لذت برده و با علاقه به دنبال امور و کارهای روزانه خود باشند.

رئیس گروه اخلاق شهروندی تهران با بیان اینکه شهر اخلاق مدار و شهروند اخلاقی در کنار هم معنا می‌یابند گفت: به دستور شهردار تهران به دنبال تدوین منشور زیست اخلاق مدارانه شهروندی در تهران هستیم تا روابط شهروندان با یکدیگر، با سازمان ها و با خود نهاد شهرداری باز تعریف شود.

‌سید محسن فاطمی، مدرس دانشگاه و مشاور شهردار منطقه 6 نیز در این دیدار در خصوص تبلور بذر امید و شکوفایی در شهر سخن گفت و اشاره کرد: برای داشتن شهری پویا و آرمانی باید توجه ویژه به روانشناختی شهر داشت و فضای ارتباطی شهر را از فضای قبض آلود ناامیدی به محیطی توام با رشد و امید تبدیل ساخت.

فاطمی تصریح کرد: در شهری که فضای ناامیدی حاکم باشد سلامت افراد تحت تاثیر قرار گرفته و شهروندان هیچ انگیزه‌ای برای رشد و تعالی شهرشان نخواهند داشت و این وظیفه مدیران است که با اتخاذ تمهیداتی شهروندان را به شهر علاقه‌مند سازند و تدوین منشور زیست اخلاق‌مدارانه شهروندی در همین راستا می‌تواند تاثیرگذار باشد.

captcha