اجرای بیش از 40 عنوان برنامه توسط بنیاد قرآن همدان
کد خبر: 3683643
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

اجرای بیش از 40 عنوان برنامه توسط بنیاد قرآن همدان

گروه فعالیت های قرآنی: مدیر بنیاد قرآن استان همدان در عنوان کرد: این مجموعه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 40 عنوان برنامه در کارنامه کاری خود دارد.

جواد صدیق، مدیر بنیاد قرآن استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: این مجموعه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 40 عنوان برنامه در کارنامه کاری خود دارد.
وی افزود: برگزاری 24 کلاس روخوانی و روان‌خوانی و 9 کلاس تجوید به صورت هفتگی ویژه آقایان و بانوان، برگزاری یک دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی ویژه خواهران در قهاوند و اخذ آزمون غیر حضوری از بیش از یک صد نفر؛ از جمله برنامه‌های این مجموعه است.
صدیق اضافه کرد: برگزاری 2 کلاس مفاهیم، دو کلاس تفسیر قرآن کریم، یک کلاس آموزش و تفسیر نهج البلاغه و یک کلاس عربی ویژه خواهران و برادران در طول هفته، تشکیل 9 کلاس حفظ ویژه نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان به صورت هفتگی و شرکت مستمر در جلسات شورای عالی قرآنی استان و پیگیری مصوبات مربوطه از دیگر فعالیت‌های این نهاد است.
مدیر بنیاد قرآن استان همدان ادامه داد: تدوین دستور العمل راهبردی برنامه‌های قرآنی استان در 5 سال آینده و تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی، پرداخت وام قرض الحسنه به بیش از 41 نفر از خادمان و اعضای بنیاد قرآن و برگزاری مراسم تجلیل از مقام مادر و و روز زن در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) از برنامه‌های دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد.
وی یادآور شد: تجلیل و تقدیر از 35 مربی و معلم قرآن به مناسبت هفته معلم، برگزاری همایش معلمان قرآنی استان در اردیبهشت ماه سال جاری در اردوگاه فجر، برگزاری 8 جلسه هیأت مدیره مجمع اساتید، قاریان و حافظان استان و شرکت منظم در کلیه همایش‌های فرهنگی و قرآنی و جلسات شورای اداری استان از دیگر برنامه‌های شاخص بنیاد قرآن استان است.
صدیق از همکاری با انجمن نهج البلاغه استان و شرکت مستمر در جلسات هفتگی آن موسسه، اهدا یک صد جلد قرآن و یک صد جلد رحل قرآن به حسینیه امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان، تألیف و چاپ هزار جلد کتاب «پدیده شوم غلو» و توزیع تعدادی از آنها در بین دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، دفاتر ائمه جمعه و کتابخانه‌های سراسر کشور خبر داد.
مدیر بنیاد قرآن استان افرود: همکاری مستمر با سازمان‌های دولتی و غیردولتی در خصوص اعزام داور مسابقات در 12 مورد، تهیه پرچم جهت نصب بر سر کلیه کلاس‌های قرآن تحت پوشش این بنیاد، تألفیف و چاپ 500 جلد کتاب ارمغان رمضان 2 و هدیه به علاقمندان به تفسیر قرآنی و اقدام به تألیف کتاب ارمغان رمضان 3، برگزاری یک دوره کلاس روخوانی و روان خوانی ویژه کادر اداره کل پزشکی قانونی استان در ماه مبارک رمضان و همکاری با داراقرآن تبلیغات اسلامی استان در برگزاری مراسم تلاوت و ترتیل خوانی در حسینیه امام(ره) در ماه مبارک رمضان به عنوان پایان بخش برنامه‌های این مجموعه است.

 

captcha