پایان گردهمایی سالیانه مسلمانان بنگلادش
کد خبر: 3683658
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

پایان گردهمایی سالیانه مسلمانان بنگلادش

گروه بین‌الملل: مرحله دوم گردهمایی سالانه مسلمانان بنگلادش که دیروز (29 دی) در حاشیه رود توراگ در حومه داکا (پایتخت بنگلادش) آغاز شد، فردا به کار خود پایان خواهد داد.

پایان گردهمایی بزرگ سالیانه مسلمانان در بنگلادشبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه The Daily Star؛ هزاران مسلمان از بنگلادش و دیگر کشورها در این گردهمایی شرکت کرده و ضمن اقامه نماز جمعه در حاشیه رود 20 کلیومتری توراگ، در برنامه‌های مذهبی شرکت می‌کنند.

مرحله اول این گردهمایی 22 تا 24 دی برگزار شد و مرحله دوم آن فردا (1 بهمن) به پایان خواهد رسید.

اسد الزمان خان، وزیر کشور بنگلادش نیز دیروز با حضور در این مراسم از حضور بیش از 4 هزار شرکت کننده خارجی در این مراسم خبر داد.

این مراسم از سال 1946 به صورت سالیانه برگزار می‌شود و برپایی نمازهای جماعت، سخنرانی علمای مسلمان و قرائت ادعیه و قرآن از جمله برنامه‌هایی است که برگزار می‌شود.

امنیت این مراسم با تدابیر امنیتی دولت بنگلادش و آماده‌باش نیروهای اجرایی و استفاده از ابزارهای نظارتی در طول محل برگزاری برپا می‌شود. گردهمایی مسلمانان در بنگلادش، بعد از مراسم اربعین و حج یکی از بزرگترین گردهمایی‌های اسلامی است.

حدود 5 میلیون مسلمان در این دو مرحله در این اجتماع بزرگ حضور می‌یابند. این گردهمایی از سوی سازمان تبليغ اسلامی بنگلادش با هدف ترغيب مسلمانان به پيروی از اصول و آموزه‌های اسلامی برگزار می‌شود/.

captcha