یادواره شهدای مدافع حرم افغانستانی برگزار شد
کد خبر: 3683676
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶

یادواره شهدای مدافع حرم افغانستانی برگزار شد

گروه جهاد و حماسه: اولین یادواره شهدای مدافع حرم افغانستانی، با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در مسجد امام موسی‌بن‌جعفر (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه قزوین شهدایی همچون رجایی، بابایی و لشگری دارد، اظهار کرد: این افتخار استان است که چنین شهیدانی دارد، مردم ما باید از این نعمت‌ها بهره بگیرند و از سیره آن‌ها الگوبرداری کنند.

وی با بیان اینکه همه شهدا ولی‌نعمتان و تاج سر ما هستند و فرقی ندارد که ایرانی، افغانی، پاکستانی و عراقی باشد، گفت: شهیدان خود را فدای اسلام کردند به همین دلیل همه آن‌ها برای ما عزیز هستند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: خداوند و اهل‌بیت(ع) عاشق شهیدان بوده که به آن‌ها چنین مقامی عطا کرده به همین دلیل همه ما به شهدا احترام ویژه‌ای قائل هستیم و آن‌ها را دوست داریم.

ماندگاری گفت: اگر کسی به شهدای افغانی نگاه غیراسلامی کند و آن‌ها را مورد تحقیر قرار ددهد مورد غضب خداوند است به همین دلیل هیچ‌کس نباید چنین نگاهی داشته باشد.اگر شهدای مدافع حرم در برابر تکفیری‌ها نمی‌ایستادند امروز باید در کرمانشاه با آن‌ها مبارزه می‌کردیم، به برکت خون شهیدان است که امروز ما در آرامش و امنیت به سر می‌بریم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امنیت نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا است و همه قشرهای مختلف مردم باید قدردان رشادت‌ها و ایثارگری‌های آن‌ها باشند و راهشان را ادامه دهند.

ماندگاری با اشاره به پیام‌های شهدا گفت: اهل شکرگزاری، صبر، تلاش، عبادت، جهاد، رکوع، تواضع و بردبار بودن و همت در احیای امربه‌معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین این پیام‌هاست و باید در عمل به آن‌ها کوشا باشیم.

وی گفت: خداوند همه خانواده‌های شهدا را دوست دارد چون فرزندی را تربیت کردند که در احیای ارزش‌های دین اسلام نقش بسزایی ایفا کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اهل‌بیت(ع) از ارزش‌های الهی دفاع کردند، افزود: همه مسلمانان بایستی به تأسی ائمه اطهار(ع) از قرآن، ولایت‌فقیه و ارزش‌های اسلامی حراست کنند و برابر دشمنان بایستند تا انقلاب اسلامی را تحویل صاحب اصلی امام زمان(عج) بدهند.

در این جلسه مسئولان حاضر از خانواده‌های شهدای افغانی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل کردند.

captcha