فضاسازی‌ غیرعلمی؛ مانع تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش
کد خبر: 3683683
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

فضاسازی‌ غیرعلمی؛ مانع تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش

گروه اجتماعی: مجری اجرای پروژه «زیست بوم سبز کارآفرینی» در استان مرکزی با بیان اینکه این پروژه ششمین برنامه عملیاتی سند تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش است گفت: فضاسازی‌های غیر علمی از موانع اجرای این پروژه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از استان مرکزی، ندا شهبازی، مجری اجرای پروژه «زیست بوم سبز کارآفرینی» در استان مرکزی، در نشست ایجاد زیست بوم کارآفرین که امروز، 30 دی ماه در استانداری برگزار شد گفت: در قالب این پروژه برای محصلین 7 تا 18 سال، آموزش‌های پایه شایستگی‌های کار آفرینی ارائه خواهد شد که این شایستگی‌ها دارای سه بخش می‌شود.
وی ادامه داد: در بخش اول گرایش کارآفرینی بر اساس پنج ویژگی، اشتیاق کارآفرینی بر اساس پنج ویژگی و توانمند کردن در عرصه کارآفرینی بر اساس سه ویژگی آموزش داده می‌شود، نمی‌توان در جامعه نیازی را ایجاد کرده ولی پاسخی به نیاز ندهیم و بالعکس، به عنوان مثال نمی‌توان در مدارس به محصلان از فواید مصرف میوه‌ای حرف زد که در جامعه وجود ندارد.
شهبازی تصریح کرد: زیست بوم کارآفرینی در واقع آماده سازی جامعه برای شایستگی‌های کارآفرینی است که دستگاه‌های اجرایی باید در ساخت این اکوسیستم کارآفرینی با ما هماهنگ باشند. دستگاه‌ها باید طبق شرح وظایف، چنان محیط را آماده کنند که بتوانند پذیرای دانش آموزانی که ما برای آنها شایستگی ایجاد کرده‌ایم، باشند.
مجری پروژه زیست بوم سبز کارآفرینی ادامه داد: آماده‌سازی محیط در راستای اجرای این پروژه از ضروریات است، در کنار آن از دستگاه‌ها خواسته می شود ظرفیت‌های خود را برای ارائه خدمات به دانش آموزانی که در مدارس تحت آموزش شایستگی‌های کارآفرینی قرار می‌گیرند آماده کنند.
وی گفت: در واقع با اجرای این پروژه، نیاز کارآفرینی را در دانش‌آموزان ایجاد و سپس در مدارس پاسخ به این نیازها فراهم می‌شود. در راستای هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط با پروژه، متولی اجرای زیست بوم سبز کارآفرینی، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تعیین شده است در واقع این دفتر به دنبال همسو کردن دستگاه‌ها در جهت اهداف آموزش‌وپرورش در بخشی از برنامه عملیاتی سند تحول بنیادین کار می‌کند.
شهبازی با بیان اینکه این پروژه توسط 10 گروه در استان اجرایی می‌شود، گفت: این گروه‌ها شامل گروه ذی نفوذ، گروه ذی علاقه، نهادهای مالی، گروه‌های پشتیبان، گروه‌های واسط، گروه‌های تولید کننده محصولات آموزشی، گروه‌های عرضه کننده محصولات آموزشی، گروه ذی ربط(خانواده)، گروه ذی نفع(دانش آموزان مقاطع ابتدایی ششم، متوسطه اول، متوسطه دوم) و گروه تحقیق و توسعه می‌باشد.
مجری پروژه زیست بوم سبز کارآفرینی در استان مرکزی با بیان اینکه در شورای آموزش‌وپرورش استان به تجمیع امکانات در راستای اجرای این پروژه تاکید شد، گفت: این پروژه در ابتدا در 18 مدرسه اراک در گستردگی سه سطح محروم، کم برخوردار و متوسط اجرا و از مهرماه سال آینده در کلیه مدارس استان اجرا خواهد شد.
شهبازی در پایان بیان کرد: فضاسازی‌های غیر علمی که به دنبال انعکاس خبر اجرای این پروژه ایجاد می‌شود از مشکلات پیشروی این پروژه است، یک خبرگزاری بدون اینکه اطلاعی از محتوای پروژه داشته باشد از جانب شخص دیگری نقل قول می‌کند و این پروژه را به اسناد دیگری که مورد تایید ما نیست ربط می‌دهد در حالیکه تمام مراحل قانونی پروژه «زیست بوم سبز کارآفرینی» و سند تحول بنیادین در شورای عالی وزارت آموزش‌وپروش طی شده است.

captcha