نرخ بیکاری خراسان‌جنوبی 11.7 درصد است
کد خبر: 3683711
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نرخ بیکاری خراسان‌جنوبی 11.7 درصد است

گروه سیاست واقتصاد: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری خراسان‌جنوبی 11.7 درصد است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌جنوبی، نصرالله بازوند، امروز(30 دی‌ماه)، در مراسم کلنگ‌زنی بزرگترین مرکز حمایتی، کارآفرینی و آموزشی شرق کشور در خوسف اظهار کرد: در حوزه بهزیستی نمی‌توان تنها به بودجه دولتی اکتفا کرد.

وی با بیان اینکه بودجه دولتی جوابگو نیست و باید از خیران کمک گرفته شود، افزود: باید بحث کارآفرینی و آموزشی مددجویان بهریستی مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح کارورزی، تصریح کرد: طرح کارورزی از سال ۸۶ در کشور آغاز شد و در حال اجرا است.

بازوند ادامه داد: اعتبارات این طرح با مشکلاتی روبرو بود اما در حال حاضر مشکل اعتبارات حل و تخصیص لازم داده شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ممنوعیت در ایجاد طرح‌های جدید داریم و تا زمانی که طرح نیمه تمام وجود دارد، طرح جدیدی آغاز نمی‌شود و اگر ممنوعیت قانونی برداشته شود در آینده برای شهرستان برنامه خواهیم داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تغییر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: وزارت‌خانه برای مدیران خود برنامه دارد و هر چهار سال جابجایی مدیران در کشور انجام می‌شود و مدیرکل تعاون استان نیز بعد از چهار سال به خراسان‌رضوی خواهد رفت.

بازوند ادامه داد: ملاک برای انتخاب مدیر جدید برای استان این است که مدیر بومی و از مجموعه وزارت تعاون باشد و احتمالا یکی از معاونان استان به عنوان مدیرکل جدید معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتخاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هماهنگی استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس انجام می‌شود، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی یکی از استان‌های موفق بوده و از نظر علمی قدمت بالایی دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان 11.7 درصد است، افزود: یکی از معضلات مهم این است که ۳۵ درصد اشتغال ما در حوزه کشاورزی است و عدم بارندگی‌ها می‌تواند مشکل ساز شود.

بازوند با بیان اینکه باید به نرخ‌ها و ارقام مرکز آمار کشور اعتماد کرد، اظهار کرد: محور تصمیم‌گیری، این آمارها است.

وی با بیان اینکه معادن یکی از اولویت‌های این وزارت است، یادآور شد: کارگران معادن باید مورد حمایت قرار بگیرند و مشکلات آن ها حل شود.

captcha