عدم مدیریت استفاده بهینه از رسانه لطمات جبران ناپذیری برای جامعه دارد
کد خبر: 3683749
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴

عدم مدیریت استفاده بهینه از رسانه لطمات جبران ناپذیری برای جامعه دارد

گروه اجتماعی: استاد دانشگاه‌های کرمانشاه گفت: اگر تولید محتواهای فضای مجازی به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی موبایلی به درستی مدیریت نشوند تبعات جبران‌ناپذیری از جمله کاهش قدرت درک خواندن متون بلند و تحلیلی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، دکتر محسن کرمی، استاد دانشگاه‌های کرمانشاه امروز، 30 دی ماه در کارگاه آموزشی نقش رسانه در دنیای امروز و فردا که ویژه کارکنان تبلیغات اسلامی کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی علیرغم مزایای کم‌نظیری که دارند می‌تواند تبدیل به قاتل خون‌آشامی برای تولیدمحتوا و دانش زبان فارسی در فضای مجازی شوند که نیازمند مدیریت است.
وی افزود: اگر تولید محتواهای فضای مجازی به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی موبایلی به درستی مدیریت نشوند تبعات جبران‌ناپذیری از جمله کاهش قدرت درک خواندن متون بلند و تحلیلی را به همراه خواهد داشت.
کرمی بیان کرد: ذات شبکه اجتماعی دسته چندمی مانند تلگرام که امروز محور تقاضا دیجیتالی شدن ایرانی‌ها است اشتراک‌گذاری محتوای سطحی است محتواهایی که همچون کف می‌آید و با موجی دیگر می‌رود و جریانی کاغذب را ایجاد می‌کند.
استاد دانشگاه‌های کرمانشاه به تأثیر کارتون‌های کودکان که از سوی غربی‌ها و با عناوینی مانند باب اسفنجی، عصر یخبندان و غیره پخش می‌شود، پرداخت و افزود: دیالوگ‌‌های بکار رفته در این کارتون‌ها با هویت دینی و فرهنگ اسلامی ما متفاوت است و عناصری مانند پرخاشگری، جدایی از خانواده دزدی و غیره را به کودکان القا می‌کند.
کرمی بیان کرد: محتوای رسانه‌های مختلف غربی به‌ویژه کارتون‌هایی که ویژه کودکان و نوجوانان طراحی می‌شود براحتی افکار مخاطبان را به سمت اهدافی که پشت آن نهفته سوق می‌دهد و این اهداف چیزی جز دور شدن از فرهنگ غنی ایران اسلامی نیست.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌سازی و برنامه‌ریزی حوزه رسانه بر اساس دو بُعد آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری انجام می‌شود، افزود: در خصوص آینده‌پژوهی یک‌هزار و ۵۵۰ ایستگاه تلویزیونی برنامه‌سازی می‌کنند که عمدتا به عهده یهودی‌هاست.
دیاکو اصلانی، رابط آموزش اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در خصوص برگزاری این کارگاه آموزشی خاطرنشان کرد: این کارگاه به منظور تعمیق بینش کارکنان اداره کل به مدت 20 ساعت برگزار شد.
وی تصریح کرد: اهمیت و نقش رسانه در دنیای امروز و فردا، نظریه مطرح در حوزه رسانه و تعیین نظریه مبنا، آسیب‌ها و تهدیدهای حوزه رسانه در جامعه ایران و دین و رسانه از جمله سرفصل‌های دوره آموزشی یاد شده بود.

captcha