مردم باید از انوار انقلاب اسلامی بهره‌مند شوند
کد خبر: 3683760
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰

مردم باید از انوار انقلاب اسلامی بهره‌مند شوند

گروه معارف: خادم الشریعه از انقلاب اسلامی به عنوان آفتابی روشن و نورانی یاد کرد و گفت: مردم باید از نور این انقلاب به تدریج بهره‌مند شوند.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازندران، آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه امروز 30 دی ماه در دیدار دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی هنر ساری با بیان این که هدف خلقت خداشناسی و بندگی خدا است، گفت: روش و رویه اسلام، تشیع و مسائل واقعی مذهب نیز همین است.
وی افزود: فراگیری و یادگرفتن مفاهیم و مضامین دینی و عملی کردن آن و همچنین شرکت در مجالس دینی انجام وظیفه است که همه اینها توفیقات است.
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه ادامه داد: توفیقات سبب می شود انسان با دین، علم دین و مطالب دین آشنا شود و در مرحله عمل مراقب باشد که کمبودها را جبران و عمل به وظیفه کند.
 خادم الشریعه با بیان این که سعادت بشر در بندگی خدا است و این هدف خلقت است، بیان کرد: هر مخلوقی دارای یک هدف است و زمانی موفق است که به آن هدف دست پید کند و اگر نرسد نقصان دارد.
وی ادامه داد: انسان در صورتی که بندگی خدا را توسعه دهد و بتواند در سایه بندگی و اسلام خدا را پرستش و زندگی را ادامه دهد و عمرش را سپری کند یک انسان موفق و مؤید خواهد بود.
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که الحمدالله وسایل هدایت در کشور برای جامعه اسلامی کاملاً فراهم است، تصریح کرد: در رأس همه امور رهبر معظم حضور دارند که واقعاً شخصیتی بزرگ و کم نظیر هستند.
آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از شاگردان بسیار ممتاز امام خمینی(ره) بودند، افزود: ایشان خودشان نیز دارای شخصیت فقهی و علمی هستند و امروز حدود و ثغور اسلام، دین، حقایق، دانش و بینش را دارند حفظ می کنند.
وی بر ضرورت تبعیت و همراهی مردم از رهبری معظم تأکید کرد و گفت: مردم باید هم از نظر فراگیری و هم اجرا کردن همکاری و همراهی داشته باشند.
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که مردم باید آنچه را که لازم است فرا گیرند، و در ادامه نیز باید در عمل آنچه را که یاد گرفتند اجرایی کنند چون هر چیزی به عمل کردن زنده می شود.
آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: با سرپرستی شخصیت بزرگی مانند رهبر معظم انقلاب، خدمت گذاران بزرگ دینی، دولت اسلامی و جهات دیگر امیدواریم آنچه را هدف خلقت، آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت، ارشاد و نصیحت و زندگی مناسب برای انسان است، محقق شود.
وی ادامه داد: انسان باید از استاد، دوست، کتاب، یاران و آنچه را که جای کمک و یاری دارد مدد بگیرد و در سایه مدد گرفتن حقایق را درک کند و بعد از درک حقایق موفق خواهد شد.
آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که خیر بشر در بندگی خدا است، گفت: هر کسی و در هر مرحله و مرتبه ای بندگی خدا را به جای آورد به حتم مورد توجه خداوند متعال قرار خواهد گرفت.
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: دهه فجر پایه گذار سعادت ملت ایران است.
وی با اشاره به این که زمانی که امام خمینی(ره) نهضت انقلاب را آغاز کردند ما نیز در کنار ایشان انجام وظیفه کردیم، افزود: خوشبختانه به برکت همراهی و حضور مردم نهضت انقلاب به پیروزی رسید و امروز یک نظام دینی در ایران مستقر است.
آیت الله نظری خادم الشریعه از انقلاب اسلامی به عنوان آفتابی روشن و نورانی یاد کرد و گفت: مردم باید از نور آن به تدریج بهره مند شوند.
وی در بخش پایانی سخنان افزود: همچنین باید اسلام، احکام اسلام، حجاب، نظام اسلام، کتاب اسلام، حلال اسلام، حرام اسلام و آنچه را که در محور احکام نورانی اسلامی است در سایه فجر و دهه فجر در کشورمان عملی تر شود.

captcha