محصولات فرهنگی فاخر اسلامی-ایرانی حمایت می‌شوند
کد خبر: 3683761
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
صلاحی:

محصولات فرهنگی فاخر اسلامی-ایرانی حمایت می‌شوند

گروه جامعه: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر این‌که جشنواره ملی دوسالانه ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی تلاش می‌کند با استفاده از دانش افراد تراز اول فرهنگی، به تولید محصولات فاخر فرهنگی با برند اسلامی-ایرانی کمک کند، گفت: باید مفهوم ارتقای محصولات فرهنگی را در جامعه جا بیندازیم و در این راه همه نهاد‌های فرهنگی کشور و سازمان‌ها دخیل هستند.

http://iqna.ir/files/fa/news/1396/10/30/767105_252.jpg

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مراسم اختتامیه چهارمین همایش و جشنواره ملی دوسالانه ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی، عصر امروز شنبه 30 دی ماه با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا و رئیس شورای سیاست گذاری همایش ملی ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی، محمد ناظمی اردکانی، رییس کمیته علمی این همایش، مجید کمالی دبیر همایش و رییس مرکز مطالعات سازمان فرهنگی هنری و جمعی از مدیران و مسئولان فرهنگی کشور برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه برای تولید محصول فرهنگی، همواره باید به کیفیت آن فکر کنیم، اظهار کرد: امروز فرهنگ در همه شئون زندگی خودش را نشان داده است و حتی زیربنای اقتصاد نیز فرهنگ است. به همین دلیل زمانی‌که مقام معظم رهبری شعار سال را تعیین می‌کنند، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به مسئله فرهنگ اشاره دارند.

صلاحی با تاکید بر اینکه هر کاری اگر بر فرهنگ درست استوار نباشد، پایه‌اش فرو می‌ریزد، گفت: در محصولات فرهنگی همچون محصولات اقتصادی باید به فکر کیفیت باشیم و محصولی که کیفیت نداشته باشد، در بازار شکست می‌خورد.

وی با بیان اینکه کیفیت پایین محصولات فرهنگی خسارت‌بار است، تصریح کرد: این جشنواره تلاش می‌کند تا با استفاده از دانش افراد تراز اول فرهنگی، به تولید محصولات فرهنگی با برند اسلامی-ایرانی کمک کند؛ لذا باید همه با هم تلاش کنیم تا خروجی داشته باشیم و محصولی خلق کنیم که بازار داشته باشد. در این مسیر تنها نوشتن مقاله کافی نیست بلکه جلب توجه جامعه به ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی هم مهم است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه باید مفهوم ارتقای محصولات فرهنگی را در جامعه جا بیندازیم، اضافه کرد: همه نهاد‌های فرهنگی کشور و سازمان‌ها در در این موضوع دخیل هستند. در مجموع ۲۴ نهاد فرهنگی با ما در این امر همکاری داشته‌اند که بخش خصوصی هم باید به آنها اضافه کرد.

صلاحی اظهار کرد: در این همایش تمامی محصولات فرهنگی مورد حمایت قرار می‌گیرند، که از جمله آن می‌توانیم به بازی رایانه‌ای، معماری اسلامی شهر و هرچیزی که امروز در دست مردم به ‌عنوان کالای فرهنگی مشاهده می‌کنند اشاره کرد.بخش اعظمی از این همایش در رابطه با استاندارد‌سازی محصولات فرهنگی است و محصولات برتر این جشنواره، از سوی صدا و سیما معرفی شده تا به تولید انبوه برسند.

captcha