ضرورت راه‌اندازی شبکه تلویزیونی به نام وحدت در تربت‌جام
کد خبر: 3683767
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

ضرورت راه‌اندازی شبکه تلویزیونی به نام وحدت در تربت‌جام

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه شهرستان تربت‌جام به ضرورت و اهمیت راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی به نام وحدت یا تقریب با محوریت تربت‌جام اشاره کرد و گفت: این شبکه می‌تواند در مقابل شبکه‌های تفرقه‌افکن، حقایق و اشتراکات دینی را پر رنگ کند و باعث تقویت اخوت و وحدت اسلامی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه شهرستان تربت جام، 30 دی‌ماه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری کنگره ملی شعر اهل بیت(ع) که با حضور جمعی از شاعران برجسته شیعه و سنی تربت جام در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به ارادت و محبت مردم شیعه و سنی تربت جام به اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، گفت: اهل بیت(ع) محور وحدت اسلامی هستند و لذا باید وحدت مثال‌زدنی مردم تربت‌جام از طرق مختلف مانند برگزاری همین کنگره‌ها اعلام شود.
وی با اشاره به اهمیت تشکیل اتاق فکر و ستاد برگزاری کنگره ملی شعر اهل بیت(ع) در این شهرستان گفت: این ستاد باید با مشارکت دستگاه‌ها، خیران و شاعران تشکیل شود تا شاهد برگزاری با شکوه این رویداد بزرگ فرهنگی و آئینی باشیم.
حجت‌الاسلام طاهری به ضرورت و اهمیت راه‌اندازی یک شبکه تلویزیونی به نام وحدت یا تقریب با محوریت تربت جام اشاره کرد و افزود: این شبکه می‌تواند در مقابل شبکه‌های تفرقه‌افکن، حقایق و اشتراکات دینی را پر رنگ کند و باعث تقویت اخوت و وحدت اسلامی شود.

در ادامه این جلسه نعمت‌الله فیاض، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام با اشاره به رایزنی‌ها و پیگیری‌های امام جمعه شهرستان و ایجاد زمینه برگزاری این کنگره گفت: تلاش خواهیم کرد با همت انجمن شعر، کانون شاعران آیینی، مدیران ادارات و خیران بتوانیم این رویداد بزرگ فرهنگی را در پایتخت وحدت ایران اسلامی به نحو شایسته‌ای برگزار کنیم.
وی با اشاره به برگزاری این کنگره در اردیبهشت‌ماه ۹۷ در تربت جام، گفت: شاعران می‌توانند تا ۲۰ اسفند ۹۶ آثار خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تربت جام ارشاد ارسال کنند؛ در نهایت از بین آثار دریافتی، ۱۴ اثر برتر تقدیر ویژه شده و در مجموعه‌ای نیز به چاپ خواهند رسید.

captcha