11 هزار چاه غیرمجاز در استان کرمان وجود دارد
کد خبر: 3683771
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰
انارکی‌محمدی:

11 هزار چاه غیرمجاز در استان کرمان وجود دارد

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: 11 هزار چاه غیرمجاز در استان کرمان وجود دارد که حدود 37 حلقه چاه در رفسنجان هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، احمد انارکی‌محمدی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی دیرور شنبه، 30 دی در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: اوضاع اقتصادی کشور خوب نیست و دلایل آن را نمی‌توانیم یکی‌یکی برشمریم، اما در یک کلام باید بگوییم زیرساخت‌ها باید فراهم شده و اقتصاد، اشتغال و درآمد باید براساس اصولی انجام شود تا کار به نتیجه برسد.
وی افزود: تازه موفق شدیم در دولت قبل رشد اقتصادی را مثبت کنیم و الان 6 و 7 درصد رشد اقتصادی اعلام شده که امیدواریم به رشد هشت درصدی در برنامه برسیم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اصل 44 بسیاری از واحدهای دولتی را به بخش خصوصی دادیم و بخش خصوصی نتوانسته جلو بیاید، بیان کرد: هیأت‌ مدیره از خودمان گذاشتیم و اصطلاح خیلی بدی به نام خصولتی گذاشته شده که هنوز هم بخش خصوصی مشکل دارد.
وی تصریح کرد: قانون بانکداری ما هم قانون بانکداری اسلامی نیست، امروز هرکس با بانک مشارکت می‌کند بانک اول سود خودش را برمی‌دارد در حالی ‌که بانک باید در سود و ضرر مشارکت کند، اینکه بانک‌ها اول سود خود را برمی‌دارند رباست.
انارکی‌محمدی بیان کرد: در رفسنجان هم چند کارخانه و تولیدی را بانک‌ها مصادره کردند، مجلس امسال مکلف کرده که بانک‌ها املاک خود را بفروشند و افزایش سرمایه دهند تا کمک مردم باشند.
وی ادامه داد: قرار است تا سه یا 6 ماه اول سال آینده تمام بانک‌ها تمام اموال مازاد خود را بفروشند و یا در مزایده بگذارند.
انارکی‌محمدی با اذعان بر اینکه کارها بسیاری غیرکارشناسی است، افزود: چند طرح داریم که موفق به اجرای آن نشدیم به طور مثال کارخانه آلومینیوم در این منطقه مشکلاتی دارد و بیشترین بحث آن در مورد فاینانس است.
وی اظهارکرد: آرسنیک آب رفسنجان بیش از 15 برابر استاندارد جهانی است، اما گزارشی ندادیم و همیشه محافظه‌کاری شده و مردم را آگاه نکردیم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای راه‌اندازی یک کارخانه باید مشاوره انجام شود و توجیه آن طرح مطرح شود.
انارکی‌محمدی با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی عنوان کرد: مجلس یک هزار و 500 میلیارد تومان برای این تسهیلات اختصاص داده که نسبت به جذب آن به ویژه در صنایع بسته‌بندی می‌توان جذب کرد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 11 هزار چاه غیرمجاز در استان کرمان وجود دارد که حدود 37 حلقه چاه در رفسنجان هستند.
منبع: دفتر نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی

captcha