تشکیل انجمن ملی قاریان در آستان حسینی
کد خبر: 3683787
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
با هدف ارتقای سطح قراء عراقی راه‌اندازی می‌شود؛

تشکیل انجمن ملی قاریان در آستان حسینی

گروه بین‌الملل: دارالقرآن آستان حسینی از طرح تشکیل انجمن ملی قاریان خبر داد.

تشکیل انجمن ملی قاریان در آستان حسینیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی؛ صفاء عبدالحمزة، مسئول رسانه‌‌ای دارالقرآن آستان حسینی با اعلام این خبر گفت: انجمن ملی قاریان با هدف بالابردن و ارتقای سطح قراء عراقی راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان این که این انجمن با مشارکت قراء برجسته و قاریانی از استان‌های مختلف عراق تشکیل می‌شود، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های پیشرفته برای قاریان سطح یک و نمایندگان عراق در مسابقات بین‌المللی، اجرای برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، نشست با قاریان و  ضبط ختم‌های ترتیل قرآن از جمله فعالیت‌های این انجمن است.

وی افزود: در قالب این پروژه همچنین، دوره‌های پیشرفته‌ای برای قاریان برگزار می‌شود که کارشناسان و متخصصانی در حوزه صوت و تجوید از کشورهای عراق، مصر و ایران تدریس در این دوره‌‌ها را برعهده دارند.

صفاء عبدالحمزه همچنین از برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن بعد از تشکیل کمیته ناظر بر انجمن ملی قاریان و تصویب آیین‌نامه براساس روش‌های نوین  داوری خبر داد و تصریح کرد: با تشکیل این انجمن علاوه بر مسابقات ملی سالانه قرآن که هر ساله در همه استان‌های عراق برگزار می‌شود، مسابقه بین‌المللی جایزه کربلا نیز برگزار خواهد شد/.

captcha