تدریس مربیان دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه در مناطق مختلف تهران/ اختتامیه 5 بهمن + عکس
کد خبر: 3683814
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

تدریس مربیان دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه در مناطق مختلف تهران/ اختتامیه 5 بهمن + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر موسسه احیاء فرهنگ نهج‌البلاغه با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه، گفت: مربیان حاضر در این دوره در مناطق 22 گانه تهران حضور می‌یابند تا به تدریس نهج‌البلاغه بپردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم اختتامیه دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه که به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده طی روزهای آینده برگزار می‌شود.
بر همین اساس این مراسم صبح روز پنج‌شنبه پنجم بهمن‌ماه با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در خانه اندیشمندان علوم انسانی که محل برگزاری کلاس‌های این دوره بوده است، برگزار خواهد شد.

تدریس مربیان دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه در مناطق مختلف تهران / اختتامیه پنج بهمن + عکس
محمدمهدی علیقلی،‌ مدیر موسسه احیاء فرهنگ نهج‌البلاغه و مدیر این دوره در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد جزئیات این دوره با اشاره به اینکه دوره فوق برای اولین بار بود که در تهران برگزار می‌شد،‌ گفت: دوره آموزش نهج‌البلاغه تا قبل از این در شهرهایی همچون، مشهد، اصفهان، شهرکرد و ... برگزار شده بود.
علیقلی با اشاره به اینکه دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه اواخر مردادماه برگزار شد، افزود: در این دوره 400 نفر داوطلب حضور شدند که پس از برگزاری یک آزمون 120 نفر از بین آنها پذیرش شدند. از این تعداد 60 درصد را دانشجویان و 40 درصد هم از طلاب علوم دینی بودند.
وی با تأکید بر اینکه این دوره در چهار ترم برگزار شده است، تصریح کرد: ترم اول نهج‌البلاغه‌شناسی، ‌ترم دوم روش‌شناسی، ترم سوم موضوع شناسی و ترم چهارم نیز به صورت کارگاهی برگزار شد. هر ترم شامل 12 جلسه بود. جلسات آن نیز روزهای پنج‌شنبه هر هفته و به صورت چهار جلسه در یک هفته برگزار می‌شد به این ترتیب طول هر ترم حدود سه هفته بود.

تدریس مربیان دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه در مناطق مختلف تهران / اختتامیه پنج بهمن + عکس
مدیر موسسه احیاء فرهنگ نهج‌البلاغه در ادامه به نگارش مقالات علمی سطح‌ بالایی در این دوره اشاره و اظهار کرد: با پایان یافتن دوره از نهج آموزان آزمون گرفته شد و هر کدام از افراد یک مقاله در شرح یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه ارائه دادند. نمره نهایی افراد نیز شامل مجموع امتیاز شرح خطبه و آزمون بود و هر کدام که نمره 70 از 100 به بالاتر را کسب می‌کردند مدرک پایان دوره به آنها اعطا می‌شد.
علیقلی همچنین به اساتید این دوره نیز اشاره کرد و گفت: اساتید این دوره از بهترین اساتید نهج‌البلاغه در سطح حوزه و دانشگاه بودند که از جمله آنها می‌توان به حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی،‌ مصطفی دلشاد تهرانی، محمدعلی مجد فقیهی، احمد غلامعلی، مجید معارف، حسین استادولی، محمدعلی فلاح رفیع،‌ بخشعلی قنبری، علیرضا رحیمی و ... اشاره کرد.

تدریس مربیان دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه در مناطق مختلف تهران / اختتامیه پنج بهمن + عکس
وی همچنین با برگزاری مراسم اختتامیه این دوره در روز پنجم بهمن ماه اشاره کرد و افزود: در این مراسم به نیت امام هشتم از هشت نهج البلاغه پژوه که نمرات برتر را کسب کرده‌اند، با اهدای تندیس نهج‌البلاغه و گواهی پایان دوره، تجلیل می‌شوند.
مدیر موسسه احیاء فرهنگ نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: مربیانی که در این دوره حضور یافته‌اند در سه سطح هستند و می‌توانند در مراکز فرهنگی و موسسات قرآنی به امر آموزش نهج‌البلاغه بپردازند. با توجه به اینکه کتابی با عنوان درسنامه نهج البلاغه در مراکز قرآنی و فرهنگی تدریس می‌شود، هست، برنامه‌ریزی شده تا در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران این افراد به تدریس نهج‌البلاغه بپردازند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پرنیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ - ۱۷:۱۶
0
0
سلام , اگر امکانش هست در صورت برگزاری دوره ی جدید آموزش نهج البلاغه , لطفا بنده را در جریان بگذارید....سپاس
captcha