هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات آغاز شد/ اعزام ۱۷ هزار نفر در این دوره
کد خبر: 3683878
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

هجدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات آغاز شد/ اعزام ۱۷ هزار نفر در این دوره

گروه دانشگاه: رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه اعزام هجدهمین دوره از سفرهای عتبات دانشگاهیان از امروز آغاز شده است، گفت: در اعزام‌های این دوره که از اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد، ۱۷هزار دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی لبیک، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با بیان اینکه اعزام هجدهمین دوره از سفر‌های عتبات دانشگاهیان از امروز آغاز شده است، گفت: در اعزام‌های این دوره که از اول بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد، ۱۷ هزار دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی گفت: اولین کاروان هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان امروز از قزوین راهی عتبات خواهد شد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روزانه ۴ کاروان دانشگاهی به صورت هوایی و زمینی وارد عراق می‌شوند.

وی از برگزاری جلسه آموزشی و توجیهی برای زائران عتبات یک هفته قبل از اعزام به سفر خبر داد و افزود: علاوه بر همایش استانی، جلسه آموزشی با حضور اعضای کاروان‌های اعزامی حدود یک هفته قبل از سفر در استان‌ها برگزار می‌شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: زائرین دانشگاهی سه شب در نجف اشرف، سه شب در کربلای معلی و یک شب در کاظمین اقامت خواهند داشت و به منظور بهره‌برداری بیشتر زائرین از سامرا و کاظمین، درصدد هستیم تعداد روز‌های سفر در کاظمین را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام فقیهی یادآور شد: با همکاری سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا مطلوب‌ترین هتل‌های موجود در عراق برای زائرین دانشگاهی تدارک دیده شده است. همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری بعثه مقام معظم رهبری، برنامه‌های فرهنگی و زیارتی ویژه‌ای برای کاروان‌های دانشگاهی برگزار خواهد شد.

captcha